رشت - رييس اداره توسعه انجمن هاي اولياء و مربيان وزارت آموزش و پرورش گفت: استعدادهاي دانش آموزان با پيوند مستمر اوليا با مدارس و مربيان رشد و شكوفا مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'محمدرضا ولي زاده' روز دوشنبه در همايش پيوند اولياء و مربيان در دبيرستان فرزانگان رشت افزود: هفته پيوند اولياء و مربيان نمادي ارزشمند از همبستگي و همفكري بين اولياء و مربيان براي پيشبرد اهداف نظام آموزش و پرورش كشور است.

وي اضافه كرد: نزديكي خانه و مدرسه راهي براي موفقيت دانش آموزان و پيشبرد اهداف نظام آموزش و پرورش است.

ولي زاده با اشاره به نقش مهم انجمن اولياء و مربيان در مدارس خاطرنشان كرد: اين انجمن ها منشأ اثر در آموزش و پرورش هستند.

وي تعليم و تربيت را فرآيند پيچيده اي دانست و يادآور شد: براي موفقيت در تعليم و تربيت دانش آموزان به مشاركت و همكاري اولياء خانه و مدرسه و ساير عوامل تاثيرگذار نياز است.

ولي زاده مدرسه موفق را حاصل پيوند اولياء و مربيان عنوان و بيان كرد: انتخابات انجمن اولياء و مربيان هر سال تحصيلي جديد در مدارس برگزار مي شود كه يكي از اصلي ترين پايه هاي مردم سالاري ديني است.

وي با تاكيد بر كاركردهاي مطلوب انجمن اولياء و مربيان در مدارس افزود: انجمن اولياء و مربيان گيلان به دليل فعاليت خوب و مطلوب، يكي از انجمن هاي برتر در كشور است.

وي در ادامه اين مراسم پيام 'علي اصغر فاني' سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت گراميداشت هفته پيوند اولياء و مربيان را قرائت كرد.

در بخشي از اين پيام آمده است: با توجه به اينكه وضعيت كنوني هر جامعه ، نتيجه تربيت ديروز افراد در خانه و مدرسه است؛ بي ترديد فرداي جامعه حاصل سرمايه گذاري هايي است كه امروز در تعليم و تربيت افراد به ويژه در خانه، مدرسه و جامعه صورت مي پذيرد.

در بخش ديگري از اين پيام افزوده شده: آينده يافتني نيست بلكه ساختني است و اگر به دنبال ساختن آينده اي مبتني بر مباني ديني و اخلاقي هستيم ، بايد پل ارتباطي بين خانه و مدرسه را مستحكم كنيم.

در ادامه اين پيام آمده است: انجمن اولياء و مربيان يك ظرفيت موثر و از جمله نهادهاي اجتماعي سازمان يافته در ايران اسلامي است كه با دارابودن مولفه هايي نظر اعتماد ، تعامل، مشاركت هدفمند، مسوليت پذيري به عنوان يكي از اركان اصلي تربيت در امور برنامه ريزي و نظارت آموزشي و پرورشي دانش آموزان با مدرسه همراه است و با كاركردهاي مطلوب ، موجبات كاهش هزينه ها و بهبود فرآيندها را فراهم مي كند.

در اين مراسم از 'ايوب نجف زاده' مديركل آموزش و پرورش گيلان و 'نقي اسدي' رييس گروه انجمن اولياء و مربيان آموزش و پرورش استان به دليل فعاليت و عملكرد مناسب از سوي وزارت آموزش و پرورش تقدير به عمل آمد.

جمعي از دانش آموزان دبيرستان فرزانگان رشت برگزيده در المپيادها نيز تجليل شدند.

24 تا 30 مهرماه هفته پيوند اولياء و مربيان نامگذاري شده است.ك/2

7286/ 603