یزد - رییس هیات هندبال استان یزد گفت: آموزش ورزشكاران بومی بویژه از رده های نوجوانان و پایه دراولویت فعالیت های این هیئت قرارداشته و دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل خوشنویس امروز دوشنبه درنشست خبری با خبرنگاران ،افزود: اگر به ورزش پایه و آموزش ورزشكاران نوجوان و جوان توجه شود آنوقت در ورزش هندبال حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت .

وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از رشته های ورزشی عوامل یك رشته ورزشی ازداور و مربی تا بازیكنان همه ازبیرون استان هستند و لذا علی رغم هزینه های میلیاری هیچ فایده ای برای ورزش استان یزد ندارد و بعد از یكسال همه چیز تمام می شود.

رییس هیات هندبال استان یزد گفت: اگر در استان نسبت به آموزش نیروهای جدید و بروزرسانی مهارت های عوامل فعلی كار شود آنموقع می توانیم تیم های زیادی را در رده های مختلف داشته باشیم و حتی بازیكنان یزدی در دیگر تیم ها و استانهای كشور نیز دعوت خواهند شد.

خوشنویس افزود: هیات هندبال استان یزد امسال با 4 میلون تومان اعتبار تخصیصی در حدود 80 میلیون تومان هزینه كرده و این با حمایت باشگاهها بویژه پیشگامان كویر امكان پذیر شده و فعالیت در هیات هندبال بدون حمایت باشگاهها ممكن نیست.

وی با اشاره به حضور نماینده هندبال یزد با عنوان سنگ اهن بافق در رقابت‌های لیگ برتر بزرگسالان كشور، گفت: این تیم هم‌اكنون در جایگاه دوم رده‌بندی مسابقات است و امیدواریم با ادامه این روند بتواند به عنوان یكی از نمایندگان كشورمان به مسابقات آسیایی سال آینده راه یابد.

خوشنویس با اشاره به كسب عنوان سومی گروه خود توسط نماینده هندبال یزد در رقابت‌های لیگ دسته اول سال گذشته، افزود: امیدواریم تیم ویتاپی در بازی‌های امسال نماینده شایسته‌ای از استان در این رقابت‌ها كه با حضور 15 تیم برگزار خواهد شد ،باشد و بتواند مجوز صعود به لیگ برتر را كسب كند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رده‌های پایه هندبال استان یزد، گفت: متاسفانه بدلیل كمبود بازیكن در حال حاضر نماینده‌ای در رقابت‌های لیگ دسته دو و دسته سه كشور نداریم ولی امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته در رده‌های پایه هندبال یزد، سال‌های آینده شاهد حضوری قدرتمند از یزدی‌ها در این مسابقات باشیم.

رییس هیات هندبال استان یزد گفت: اولین دوره لیگ استانی هندبال در رده نوجوانان در سال گذشته برگزار شد و در نظر داریم كه دومین دوره مسابقات لیگ هندبال نوجوانان استان جام پیشگامان كویر واولین دوره رقابت‌های لیگ نونهالان استان جام شهدای سنگ آهن را در سال جاری برگزار كنیم.

خوشنویس همچنین از دعوت شش هندبالیست یزدی در رده‌های مختلف سنی به اردوهای تیم ملی خبر داد و افزود: امسال برای اولین بار مسابقات المپیاد دارالعباده در رشته هندبال نیز برگزار شد كه در بخش بانوان تیم‌های یزد، ابركوه و میبد و در بخش آقابان تیم‌های یزد، بافق و صدوق به ترتیب عناوین اول تا سوم را كسب كردند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد داوری و مربیگری از جمله اولین دوره دانش‌افزایی مربیان استان و دوره آموزش مدرسی داوری با حضور 25 داور كشور و برگزاری اولین مدرسه داوری در یزد و كلاس‌های مربیگری ارتقاء سه به دو و درجه سه بانوان و دوره‌های بازآموزی مربیگری استان را از دیگر اقدامات این هیات ورزشی برشمرد.

رییس هیات هندبال استان یزد گفت: اعزام‌هایی نیز به مسابقات كشوری انجام شده و مسابقات هندبال قهرمانی استان در رده‌های مختلف نیز برگزار شد و قطعا با توجه به امكانات موجود عملكرد یك ساله این هیات ورزشی خوب ارزیابی خواهد شد.

در این نشست خانم علیزاده نایب رئیس هیئت هندبال و غلامی دبیر هیئت هندبال استان یزد نیزگزارشی از اقدامات انجام شده ارائه كردند.ك2

1968/7537