تهران- مشاور وزیر و مدیركل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 75 درصد دانش آموزان مدارس شاهد را فرزندان شهدا و ایثارگران و مابقی را سایر دانش آموزان با شرایط ویژه تشكیل می دهند.

'مریم خلیلوند' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: یكی از شرایط استمرار فعالیت مدارس شاهد، دارا بودن جامعه آماری بیش از 75 درصد است.

وی در مورد شرایط تاسیس این مدارس گفت: به حد نصاب رسیدن جامعه ایثارگر و شاهد در هر منطقه و دارا بودن فضای مناسب و آماده برای ساخت مدرسه از شرایط ارایه مجوز به موسسان است.

خلیلوند اضافه كرد: جامعه آماری لازم برای ساخت هر مدرسه شاهد باید به گونه ای باشد كه 15 درصد از دانش آموزان این مدارس را دانش آموزان طرح شاهد (فرزندان شهید و جانبازان بالای 50 درصد و آزادگان) تشكیل داده و مابقی نیز شامل فرزندان ایثارگران باشند.

مشاور وزیر و مدیركل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 300 هزار دانش آموز در یك هزار و 300 مدرسه شاهد تحصیل می كنند.

خلیلوند گفت: 157 هزار و 380 دانش آموز ابتدایی سال گذشته در 531 مدرسه، 81 هزار و 81 دانش آموز مقطع راهنمایی در 383 مدرسه و 119 هزار و دو دانش آموز در 386 مدرسه شاهد تحصیل می كردند.

خلیلوند افزود: مدارس شاهد در راستای خدمات رسانی به فرزندان شاهد و ایثارگر راه اندازی شده و در اولویت های بعدی در صورت وجود ظرفیت فرزندان همكار می توانند در این مدارس تحصیل كنند.

مشاور وزیر و مدیركل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورشدر مورد شهریه مدارس شاهد، گفت: براساس اصلاحیه دستورالعمل ثبت نام در مدارس شاهد، نحوه پرداخت شهریه این مدارس اصلاح شد.

خلیلوند افزود: از میزان كمك سرانه مصوب ستاد اجرایی شاهد استان براساس حداقل و حداكثر كمك سرانه اعلام شده، 40 درصد به عنوان شهریه ثابت و 60 درصد به عنوان كمك سرانه فعالیت های فوق برنامه آموزش و پرورش محسوب می شود.

وی ادامه داد: شهریه ثابت فرزندان فرهنگی توسط آموزش و پرورش پرداخت می شود.

خلیلوند اضافه كرد: حداقل كمك سرانه ابتدایی 220 هزار و حداكثر 350 هزار تومان، متوسطه اول حداقل 250 هزار و حداكثر 400 هزار تومان و متوسطه دوم نیز حداقل 300 هزار و حداكثر 500 هزار تومان اعلام شده است.

مشاور وزیر و مدیركل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح كرد نحوه دریافت شهریه ثابت فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد با توافق و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می شود.

خلیلوند گفت: مدیران مدارس شاهد مجاز به دریافت شهریه ثابت از فرزندان فرهنگیان و جانبازان 25 تا 49 درصد برای ثبت نام در سال تحصیلی جدید نیستند و فرزندان فرهنگیان و جانبازان 25 تا 49 درصد فقط نسبت به پرداخت كمك سرانه فوق برنامه آموزشی و پرورشی اقدام می كنند.

اجتمام(4)**9105**1588