بیرجند - شركت گاز خراسان جنوبی با اشاره به سرد شدن هوا و پایین آمدن دمای هوا ، در استفاده از وسایل گرمایشی بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی هشدار داد.

در خبری كه پایگاه اطلاع رسانی این شركت منتشر كرد از شهروندان خوا سته شده است : قبل از راه اندازی وسیله گاز سوز، پس از حصول اطمینان از بازبودن مسیر دودكش و وجود كلاهك اچ شكل ، با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاری استاندارد خود به انشعاب گاز نمایند.

اطمینان از عدم نشت گاز با امتحان كف صابون در محلهای اتصال از دیگر توصیه های شركت گاز به مشتركان است.

بی توجهی به نصب صحیح و باز بودن و نداشتن كلاهك اچ شكل دودكش، استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد ، عدم توجه به تهویه مناسب هوا و تامین اكسیژن مورد نیاز وسایل گاز سوز با درزبند كردن كلیه منافذ در ساختمانهای فاقد سیستم گرمایش مركزی ، استفاده از وسایل غیر گرمایشی برای گرمایش و عدم استفاده از شیلنگ و بست استاندارد از مهمترین عوامل بروز حوادث منجر به فوت عنوان شده است.

شركت گاز خراسان جنوبی رعایت موارد صرفه جویی در مصرف را مورد تاكید قرار داده و افزود است: استفاده از روشهای مختلف از قبیل استفاده از پرده های ضخیم ، لباس مناسب ، تنظیم دمای منزل بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد از مواردی است كه می توان با بكارگیری آن ضمن صرفه جویی در مصرف گاز و كاهش مبلغ گازبها ، امكان استفاده سایر هموطنان را از این نعمت فراهم ساخت. 110