شيراز- رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز بيان داشت : يكي از زمينه هاي پيشرفت در تشخيص و درمان حوزه علوم پزشكي توسعه آموزش هاي الكترونيكي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، دكتر محمدهادي ايمانيه در مراسم افتتاحيه اولين كنگره و همايش كشوري يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي ، افزود: استفاده از فناوري الكترونيك جديد در حوزه علوم پزشكي ضروري است زيرا در اين صورت است كه مي توانيم تسهيل و دقت بيشتري را در امر آموزش به دانشجويان داشته باشيم.

وي اظهار داشت : امروزه آموزش و يادگيري مطالب مرتبط با علم پزشكي با استفاده از تكنولوژي ، بيشتر و بهتر شده و علاوه بر آن با توجه به پديد آمدن بانك هاي اطلاعاتي ، زمينه انجام پژوهش در اين حيطه نيز براي ارايه تحقيقات با كيفيت و تاثير گذار، راحت تر شده است .

دكتر ايمانيه كه رياست اين كنگره را بر عهده دارد ،بيان كرد : تربيت افرادي در رشته اقتصاد سلامت بويژه با استفاده از تكنولوژي بايد مورد توجه جدي دانشگاه ها قرار گيرد تا از اين طريق بتوانيم در دنياي تشخيص و درمان پيشرفت كنيم.

وي گفت : دستيابي به پيشرفت در زمينه استفاده از تكنولوژي نياز به حضور افراد علاقمند به اين موضوع بويژه در نقش هاي مديريتي دارد زيرا يك مدير علاقمند مي تواند با ايجاد زير ساخت هاي لازم ، زمينه دستيابي به توسعه را به دنبال داشته باشد.

دكتر ايمانيه افزود : امروزه نوجوانان و جوانان در كشور ما علاقه زيادي به حوزه الكترونيك دارند كه اين بهترين فرصت است و بايد به خوبي مديريت شود.

وي تاكيد كرد: توسعه پزشكي با استفاده از اين تكنولوژي به خوبي امكان پذير است كه توليد محتواهاي آموزشي در مركز آموزش مداوم و قطب علمي آموزش الكترونيكي پزشكي شيراز از جمله مزاياي توجه به آموزش الكترونيكي مي باشد.

معاون آموزشي و نائب رييس كنگره نيز گفت : سند چشم انداز بيست ساله كشور نشان مي دهد سياست كشور ما اين است كه همگام با پيشرفت هاي جهاني، ظرفيت هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات كه همواره تحولات آن حوزه آموزش را تحت تاثير قرار داده است بايد در بستري معقول و به دور از افراط و تفريط مورد تامل قرار گيرد و متناسب با شرايط و اولويت هاي بومي از آن بهره گيري شود.

دكتر محمد مهدي ثاقب افزود : آموزش پزشكي نيز حوزه اي از آموزش و يادگيري است كه از اين قضيه مستثنا نيست و استفاده از فناوري هاي جديد در آن مانند بسياري از نظام هاي آموزشي آغاز شده و تاثير شان بر يادگيري و يادگيري پويا مورد توجه قرار گرفته است، به طوري كه مطالعات فرا تحليلي نشان مي دهد زماني كه از فناوري ها و رسانه هاي ديداري شنيداري براي آموزش استفاده مي شود در مقايسه با آموزش هاي سنتي يادگيرندگان بهتر ياد مي گيرند.

وي اظهار داشت : بهره گيري از اين آموزش ها جاي خود را در حوزه هاي مختلف حيات بشري از جمله حوزه پزشكي باز كرده است و تلفيق فناوري اطلاعات و ارتباطات با دانش پزشكي امكاناتي را ايجاد نموده است كه مي تواند به تدريج تفكرات و شيوه هاي جديد و فعال آموزشي را جايگزين وضعيت هاي منفعل نمايد.

دكتر ثاقب بيان كرد : برگزاري اولين جشنواره ملي محتواي سلامت الكترونيكي در حاشيه اين كنگره از نكات مثبت اولين كنگره بين المللي يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي است كه فراخوان خود را براي دريافت آثار از خرداد ماه سال جاري اغاز كرد.

وي گفت : 54 محتوا از سراسر كشور به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شد كه بر اساس شاخص هاي مورد نظر 11 محتوا كه بيش از 50 درصد امتيازات را كسب كرده اند ، پذيرفته شده كه در نهايت سه مورد از آنها به عنوان برتر معرفي مي گردند.

دكتر ثاقب تاكيد كرد : رشد كاملاً قابل توجه بسترهاي مجازي در كل دنيا نكته قابل توجهي است كه كشور ما نياز دارد كه به طور فعال وارد اين عرصه شود .ك/2

677 / 667