اراك- مديركل ثبت احوال استان مركزي گفت: 190 مورد چند قلوزايي از ابتداي امسال تاكنون در اين استان به ثبت رسيده است.

'مهدي چقايي' روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در اين مدت 181 مورد دوقلوزايي، هفت مورد سه قلو زايي و دو مورد چهارقلو زايي ثبت شده است.

وي بيان كرد: بيشترين تعداد چند قلوزايي در اين مدت با 89 مورد دوقلوزايي، چهار مورد سه قلوزايي و يك مورد چهار قلوزايي مربوط به شهرستان اراك بوده است.

وي افزود: از ابتداي امسال تاكنون، 29 دوقلوزايي و يك سه قلوزايي در شهرستان ساوه، 16 دوقلو زايي و يك چهارقلو زايي در شهرستان خمين، 11 دوقلوزايي در شهرستان دليجان، هشت دوقلو زايي و دو سه قلوزايي در شهرستان خنداب، 10 دوقلو زايي در شهرستان شازند، 9 دوقلو زايي در شهرستان زرنديه، پنج دوقلو زايي در شهرستان كميجان و دو مورد دوقلو زايي در شهرستان فراهان به ثبت رسيده است.

مديركل ثبت احوال استان مركزي ادامه داد: تعداد ولادت هاي حاصل از چند قلو زايي در اين استان از ابتداي امسال تاكنون به 391 نفر رسيده و آمار چند قلو زايي در شهرستانهاي محلات، تفرش و آشتيان صفر است.

چقايي اظهار كرد: در اين مدت 12 هزار 872 مورد ولادت در استان مركزي به ثبت رسيده كه از اين تعداد 12 هزار و 481 مورد تك زايي بوده است.

وي گفت: شهرستان اراك با پنج هزار و 728 مورد بيشترين ثبت ولادت و آشتيان با 122 مورد كمترين ثبت ولادت را به خود اختصاص داده است.ك/3

7108/559