ياسوج - قائم مقام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در امور دانشگاه ها گفت: افزايش شاخص بهره مندي ، ارتقاي سطح شاخص هاي سلامت و رضايت مندي عمومي مهمترين اولويت كاري دولت و اين وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار ايرنا دكتر سيد حسن امامي رضوي ، روز دوشنبه در آيين معارفه روساي قديم و جديد دانشگاه علوم پزشكي ياسوج افزود: توجه به مقوله نيروي انساني و ايجاد شور ، نشاط و پويايي در دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور نيز از ديگر برنامه هاي راهبردي وزارت بهداشت است.

وي با بيان اين كه روح اميد و تحرك به حوزه سلامت و بخش بهداشت و درمان كشور با شروع بكار دولت يازدهم دميده شده است، اظهار كرد: رويكرد دولت تدبير و اميد بر اين امر استوار است تا به دور از هياهو و جنجال هاي سياسي در حوزه سلامت ، چالش ها و مشكلات فرا روي اين بخش را با عقلانيت ، همدلي و تدبير برطرف كند.

امامي رضوي بيان كرد: اگر چه در سال هاي پس از انقلاب ، پيشرفت هاي محسوس و ملموسي در حوزه بهداشت و درمان و رشد شاخص هاي سلامت به وجود آمده است اما در برخي مناطق به سبب عمق محروميت ها بايد فعاليت ها و تلاش مسوولان شتاب بيشتري داشته باشد.

وي با بيان اينكه بخش عمده اي از برنامه ها و اولويت هاي كاري وزارت بهداشت در اسناد بالادستي شامل سند چشم انداز 20 ساله كشورو قانون برنامه پنجم توسعه پيش بيني شده است، افزود: اجرايي كردن اين برنامه ها بر اساس برنامه هاي راهبردي و استفاده از نيروي انساني كارآمد و متخصص امكان پذير است.

استاندار كهگيلويه وبويراحمد هم در اين آيين بر لزوم برنامه ريزي صحيح و نيازسنجي درست در حوزه بهداشت و درمان اين استان تاكيد كرد و گفت: مسوولان دانشگاه علوم پزشكي ياسوج بايد در وهله نخست مهمترين نيازها و مشكلات اين بخش را احصا و براي رفع اين چالش ها برنامه ريزي لازم را داشته باشند.

سيد موسي خادمي افزود: معيار اصلي در زمينه بهره مندي و تعيين شاخص هاي عمومي سلامت ، رضايت مندي مردم است.

وي رشد شاخص هاي سلامت را اساس توسعه همه جانبه در هر منطقه اي دانست و گفت: يكي از چالش هاي اساسي مردم در حوزه سلامت ،كمبود پزشك متخصص و يا كاهش زمان ماندگاري پزشكان اعم از عمومي و متخصص در نقاط مختلف اين استان است.

استاندار كهگيلويه وبويراحمد گفت: يكي از رسالت ها و برنامه هاي راهبردي مسوولان دانشگاه علوم پزشكي ياسوج بايد حل مشكل كمبود پزشك متخصص باشد.

خادمي اظهار كرد: بر اساس بررسي هايي كه صورت گرفته است ، استان كهگيلويه وبويراحمد بيشترين وابستگي را در زمينه درماني به ساير استان هاي همجوار دارد.

وي اظهار كرد: اين درحالي است كه هم اينك بخش عمده اي از نيروي هاي متخصص و كارآمد در علم پزشكي و استان هاي مختلف كشور متعلق به كهگيلويه وبويراحمد است.

خادمي ، بر لزوم پرهيز از مسائل قومي و قبيله اي ، شهرستاني و يا گرمسيري و سردسيري در حوزه مديريتي و خدمت رساني در دستگاه هاي مختلف اجرايي به ويژه در حوزه سلامت تاكيد كرد.

او افزود: وجود برخي مسائل شبه سياسي نيز يكي از آفت هاي جدي در حوزه مديريتي و اجرايي در ساليان متمادي در اين استان بوده است.

استاندار كهگيليويه و بويراحمد اضافه كرد: تدبير دولت يازدهم از توان فكري و اجرايي همه نيروهاي كارآمد، خلاق ، متخصص و متعهد از هرجناح سياسي استفاده خواهد كرد.

وي با بيان اينكه تنگ نظري ها و برخي اختلافات سياسي ، عامل اساسي توسعه نيافتگي كهگيلويه وبويراحمد بوده است، افزود: هر مديري بايد از اين فرصت محدود خدمتگزاري در نظام جمهوري اسلامي به بهترين نحو ممكن براي خدمت بهتر و بيشتر به مردم استفاده كند.

استاندار كهگيلويه وبويراحمد گفت:هم اكنون اتمام پروژه هاي نيمه تمام بهداشتي و درماني از جمله بيمارستان ها جزو اولويت هاي اساسي و برنامه هاي راهبردي مسوولان و متوليان امور اجرايي و عمراني در اين استان است.

نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي هم در اين آيين اظهار كرد:دانشگاه علوم پزشكي به مثابه يك منظومه است كه بسياري از فعاليت ها از حمله مقوله حساس سلامت جامعه را در بر مي گيرد.

غلام محمد زارعي افزود: يكي از شاخص هاي اساسي در توسعه هر جامعه موضوع تعيين شاخص هاي سلامت است و مهمترين مولفه در تحقق اين مهم ، نيروي انساني كارآمد و خلاق در اين حوزه است.

وي بيان كرد: در سال هاي گذشته بسياري از نيروهاي كارآمد و متخصص در حوزه بهداشت و درمان به دليل برخي تنگ نظري ها از فعاليت و خدمت در اين بخش محروم بودند كه اميد است مديريت جديد به اين گونه مسائل پايان دهد.

اين نماينده مجلس بر لزوم توجه مديران به شايسته سالاري ،توزيع عادلانه امكانات وتجهيزات پزشكي ودرماني در همه شهرستان ها و مناطق مختلف استان كهگيلويه و بويراحمد تاكيد كرد.

در اين آيين دكتر رضا چمن به عنوان سرپرست جديد دانشگاه علوم پزشكي ياسوج معرفي و از خدمات دكتر سيد حسام الدين نبوي زاده رييس پيشين اين دانشگاه تقدير شد.

671/7530 /679