اردبيل- دو نفر كه با تشكيل يك شركت بازرگاني اقدام به ميلياردها ريال كلاهبرداري كرده بودند با اقدام به هنگام كارآگاهان پليس آگاهي اردبيل دستگير شدند.

رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اردبيل گفت : به دنبال طرح شكايت دو نفر از ساكنان اردبيل مبني بر اينكه دو نفر از اداره كنندگان يك شركت بازرگاني واردات و صادرات از آنان به صورت ميلياردي كلاهبرداري و قبل از انجام تعهد از محل متواري شده اند رسيدگي به موضوع در دستور كار تيم هاي ويژه عمليات پليس آگاهي اردبيل قرار گرفت.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ايرنا به نقل از سايت اطلاع رساني پليس ، سرهنگ موسي عاليزاده افزود : با انجام اقدامات گسترده و شبانه روزي ، ردپاي كلاهبرداران در يكي از مناطق تهران شناسايي و ماموران عمليات ويژه پليس آگاهي استان اردبيل به مكان مذكور عزيمت و با همكاري پليس آگاهي ناجا موفق به شناسايي و دستگيري اين دو كلاهبردار شدند.

وي ادامه داد : با انتقال كلاهبرداران به اردبيل و انجام تحقيقات مشخص شد اين افراد به بهانه خريد تعدادي هواپيماي مسافربري براي يكي از شكات مبلغ 16 ميليارد ريال و از شاكي ديگر نيز به بهانه گشايش اعتبار در يكي از بانك هاي خارجي يك ميليارد و 310 ميليون ريال كلاهبرداري كرده اند.

وي خاطر نشان كرد : كلاهبرداران دستگير شده به جرم ارتكابي اعتراف و اظهار كردند كه وجوه كلاهبرداري شده را در شركت هاي ساختمان سازي شهرهاي مختلف ايران سرمايه گذاري كرده اند.

او گفت : تلاش در اين زمينه و بازگرداندن مبالغ كلاهبرداري شده به افرادي كه مورد سودجويي قرار گرفته اند ادامه دارد.

وي از مردم خواست كه ضمن هوشياري در صورت برخورد با افرادي كه در مقابل دريافت پول ؛ وعده هاي كاذبي مي دهند آگاه باشند و در صورت مشكوك بودن مورد ، مراتب را به مراكز 110 پليس اطلاع دهند.

592