بوشهر - رييس تعميرات پالايشگاه دوم مجتمع گازي پارس جنوبي گفت: پالايشگاه دوم اين مجتمع با اجراي عمليات تعميرات اساسي و از انجام بيش از دو هزار مورد كار، براي توليد با حداكثر ظرفيت آماده شده است.

به گزارش ايرنا، پايگاه اطلاع رساني منطقه ويژه پارس روز سه شنبه به نقل از عليرضا شيباني تذرجي افزود: فعاليت‌هاي تعميرات اساسي به منظور بازبيني و رفع خرابي ها و تعميرات پيشگيرانه با هدف حصول اطمينان از كاركرد مناسب تجهيزات و تضمين توليد حداكثري گاز صورت مي‌گيرد.

وي اضافه كرد: سياست تعميراتي ايجاب مي‌كند تجهيزاتي در طول دوره تعميرات اساسي مورد تعمير يا بازرسي قرار گيرند كه تعمير يا بازرسي آن‌ها به نوعي با توقف توليد همراه باشد.

شيباني تذرجي ادامه داد: به همين دليل شرايط لازم براي اجراي عمليات تعميراتي در مواردي با انجام تمهيدات ايمني و آماده‌سازي لازم مهيا شده و همه تجهيزات تعيين شده در زماني محدود و مشخص تحت بازرسي و تعمير قرار مي‌گيرند.

وي اظهار كرد: طبق برنامه، تعميرات اساسي پالايشگاه دوم از ٢٢ مرداد تا هفت مهر امسال به مدت ٤٨ روز برنامه‌ريزي شده بود كه از اين بازه ٢٨ روز به فاز ٣ و ٢٨ روز به فاز ٢ اختصاص يافت و هشت روز نيز هم‌پوشاني تعميرات اساسي فازهاي ٢و٣ (Total SD) بوده است.

شيباني گفت: تعميرات اساسي در تاريخ ٢٢ مرداد با خاموشي فاز ٣ آغاز شد و با توجه به تسريع در عمليات تعويض تيپ فلر، بازه خاموشي كلي، چهار روز زودتر و در تاريخ هفتم شهريور انجام شد و درنهايت تعميرات اساسي فازهاي ٢ و ٣ با در سرويس قرار گرفتن فاز ٣ در تاريخ ٢٧ شهريور به پايان رسيد.

رييس تعميرات پالايشگاه دوم مجتمع گازي پارس جنوبي افزود: در مجموع در بازه تعميرات اساسي پالايشگاه دوم در بخش ابزاردقيق يكهزارو ١٧٠٠ مورد تعميرات (تعميرات پيش‌گيرانه و رفع عيب) با ٣٥هزار نفر ساعت كار انجام شد و ٢٩٠ مورد تعميرات مربوط به تجهيزات برق (تعميرات پيشگيرانه و رفع عيب) با هشت هزار نفر ساعت كاركرد به انجام رسيد.

وي اضافه كرد: در بخش تعميرات ماشينري ٣٦ مورد از ماشين الات با صرف هفت هزارو 680 نفر ساعت تحت تعمير اساسي و بازديد هاي دوره اي قرار گرفته اند.

هم اكنون از 10 فاز در حال بهره برداري ميدان گازي پارس جنوبي روزانه 290 ميليون مترمكعب گاز توليد مي شود. ك/1

539