تهران بزرگ - فرمانده كمیته مفقودین و تفحص ستاد كل نیروهای مسلح درمورد نحوه شناسایی و محل دفن شهید مجید ابوطالبی در كهف الشهدای ولنجك تهران گفت: با استخاره از قرآن كریم مكان كهف الشهدا را برای پنج شهید گمنام و ازجمله شهید ابوطالبی انتخاب كرده بودیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا عصر چهارشنبه، سردار سید محمد باقرزاده به همراه پدر ومادر شهید مجید ابوطالبی و جمعی از خانواده این شهید والامقام در جوار مزار شهدای گمنام كهف‌الشهدا گفت: شهید مجید ابوطالبی از شهدای لشگر 27 حضرت رسول الله(ص) است كه در عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه میان تنگ در سال 1361 به درجه رفیع شهادت نایل شد.

وی افزود: پیكر این شهید در سال 86 به همراه چهار نفر از شهدای دیگر در كهف الشهدای ولنجك به عنوان شهیدان گمنام به خاك سپرده شد.

سردار باقرزاده با اشاره به مجوز شرعی از مقام معظم رهبری برای نمونه برداری از پیكر پاك شهید اظهار كرد: به منظور آرامش دل خانواده شهدا و احیانا احقاق حقی كه به این شهدا مترتب است نمونه برداشت شده برای آزمایش DNA ارسال می شود.

وی افزود: یك سال بعد از تدفین شهید از خانواده شهید نیز نمونه برداری DNA از خون و سایر نمونه های دیگر مورد نیاز صورت گرفت كه در بانك ژنتیكی و مولكولی مركز تحقیقات كوثر سپاه با DNA شهید بررسی و مطابقت داده شد.

سردار باقرزاده ادامه داد: تا اینكه با خواب والده مكرمه شهید كه بعد از سال ها به خواب مادرش می آید و تلفیق عملیات بشری كه همان آزمایش DNA باشد، این تطبیق و شناسایی امكان پذیر شد.

وی افزود: نشانه هایی كه در سال 86 به اذن پروردگار شهید مجید ابوطالبی وضعیت خودش را اعلام نمی كند و این نشان از عالمی است كه دارای حكمت است.

این مقام مسوول در كمیته جستجوی مفقودین اظهار داشت: مادر شهید با هدایت و اذن الهی خواب صادقه ای در شب عرفه از شهید می بیند كه در اتاقكی دارای دیواره مستتر هست كه بعد از رویت كهف الشهدا گفتند كه همین اتاقی است كه در خواب دیدم.

وی افزود: ما نیز در اطراف این نشانه ها و تحقیقاتی كه داشتیم عملیات شناسایی را ادامه دادیم كه با نتیجه آزمایش DNA و صحبت های مادر شهید مطابقت داده شد و در نهایت این شهید شناسایی شد.

سردار باقرزاده با اشاره به علت تدفین شهدای گمنام در كهف الشهدا كه رسانه ها تاكنون به آن نپرداختند، گفت: در سال 86 وقتی این شهدا از مكانهای عملیات مختلف پیدا شدند تصمیم گرفتیم زمینی را كه در قسمت پایین منطقه ولنجك است برای تدفین این عزیزان آماده كنیم.

وی افزود: اما متأسفانه عده ای 48 ساعت قبل از تدفین این شهیدان با خاكسپاری آنان دراین مكان مخالفت كردند و ما برای اینكه تنش ایجاد نشود مجبور شدیم محل دفن را جابه جا كنیم.

سردار باقرزاده ادامه داد: برای تدفین شهدا به قرآن پناه بردم و وقتی استخاره گرفتم سوره كهف آمد وبرغم عدم اطلاع از وجود این غار در اینجا ، براساس آن استخاره این شهدا را در این مكان خاكسپاری كردیم.

وی با اشاره به تفال از دیوان حافظ گفت: حافظ نیز ترجمان همان آیه قرآن را پاسخ داد، دراین تفال آمد: ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش/برون باید كشید از این ورطه رخت خویش.

سردار باقرزاده افزود: شهدا كشتی نجات هستند و به بركت وجود آنان، هر فتنه ای خنثی می شود مخلص تر از شهدا كسی در این زمان وجود ندارد.

وی خطاب به مادر شهید ابوطالبی گفت: در همان زمان نیز كه می خواستیم شهدا را تشییع كنیم با انبوهی از جمعیت مواجه شدیم كه با دشواری توانستیم مراسم تدفین را به جا بیاوریم كه فیلم آن برای رویت موجود است و می توانید آن را مشاهده كنید.

وی در ادامه افزود: وقتی امروز به اینجا می آمدم تفالی به حافظ زدم كه این بیت آمد: یوسف گم گشته باز آید به كنعان غم مخور/ كلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور

سردار باقرزاده گفت: بعد از این تدفین گزارش آن به مقام معظم رهبری رسید كه ایشان در اولین جمعه سال 86 بعد از تدفین این شهدا به زیارت آنها آمدند.

وی ادامه داد: وقتی كه عكس رهبر معظم انقلاب در كنار كهف الشهدا را روی سایت گذاشتیم مورد اقبال جوانان در نقاط مختلف كشورهای اسلامی از جمله شیعیان كویت قرار گرفت و به درخواست آنان، پنجاه هزار قطعه عكس آقا در كهف الشهدا چاپ و منتشر شد.

سردارباقرزاده كه ریاست حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را نیز برعهده دارد، گفت: از لبنان، استرالیا، عراق و بسیاری از ملل مختلف برای زیارت مزار این شهدا به كهف الشهدا می آیند.

رئیس كمیته جست وجوی مفقودین ستاد كل نیروهای مسلح تصریح كرد: مبنای شناسایی شهدا، كارهای تحقیقاتی است كه امیدواریم براین اساس سایر شهدای گمنام نیز شناسایی شوند.

مراسم یادبود این شهید والامقام از ساعت 15 لغایت 17 روز پنجشنبه برسرمزارش در كهف الشهدا برگزار خواهدشد.

تهرام/1699**1565