شاهرود - مسوول كانون فرهنگي تبليغي شهرستان ميامي گفت : قرآن بايد سرآغاز برنامه هاي مساجد و هيات هاي مذهبي باشد و اين هيات ها توجه بيشتر به قرآن را سرلوحه خود قرار دهند.

حجت الاسلام 'مجيد بخشي'روز پنجشنبه در نشست با مسوولان هيات هاي مذهبي و ذاكران اهل بيت (ع) شهرستان ميامي در محل كانون فرهنگي تبليغي اين شهرستان افزود: هيات هاي مذهبي در ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان برنامه هاي خود را با محوريت قرآن و سيره اهل بيت (ع) برگزار كنند و به مسايل قرآني توجه ويژه اي داشته باشند.

وي توجه به اهداف قيام امام حسين (ع) را در سخنراني هاي روحانيان در ماه محرم راضروري دانست و تصريح كرد: مبلغان و روحانيان از بيان مطالب بي مدرك و بي محتوا و پرداختن به تحريفات و بدعت ها پرهيز كنند.

وي خطاب به مداحان اهل بيت(ع) نيز با بيان اينكه ذاكران آل الله در برنامه هاي خود از مقاتل معتبر و اشعار حماسي و سبك هاي مناسب استفاده كنند ،اظهار داشت: ذاكران و مداحان همچنين در انتخاب سبك مداحي و آهنگ اشعار دقت كنند و از آهنگ هاي نامناسب و اشعار تحريفي كه در شان اهل بيت (ع) نباشد ،پرهيز كنند.

بخشي در ادامه به تجمع هيات هاي مذهبي و دسته جات عزاداري همزمان با روز عاشورا در ميدان عاشورا ميامي اشاره كرد و افزود: برپايي نمايشگاه امير علقمه در روستاي محمدآباد ميامي نيز از ديگر برنامه هاي ماه محرم امسال است كه در ايام شهادت امام حسين (ع) برگزار خواهد شد.

وي با بيان اينكه در ماه محرم امسال تعداد 30 مبلغ به شهرستان ميامي اعزام خواهند شد خاطر نشان كرد : تعداد 12روحاني ثابت نيز در ايام محرم به تبليغ مسائل ديني و مذهبي در سطح شهرستان مي پردازند.

مسوول كانون فرهنگي تبليغي شهرستان ميامي با اشاره به برگزاري چهارمين دوره انتخابات شوراي هيات هاي مذهبي در اين شهرستان گفت : در اين انتخابات شش نفر براي شوراي هيات هاي مذهبي شهرستان ميامي انتخاب شدند.ك/1

7358/1496/608