تهران - محمدرضا جعفري جلوه مديرعامل بنياد سينمايي فارابي در احكامي جداگانه «مهدي مسعود شاهي» و «حميدرضا ديبايي» را به ترتيب به عنوان مشاور عالي و مدير روابط عمومي اين بنياد منصوب كرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا از بنياد سينمايي فارابي، در حكم انتصاب مسعود شاهي آمده است: نظر به اهميت احيا و كارآمدسازي بنياد سينمايي فارابي در ايفاي نقش حمايتي و هدايتي مؤثر و پوشش دهنده همه‌ي چرخه فعاليت هاي سينماي ايران از مراتب و مراحل منتهي به سينما، سينما و ناشي از سينما و با توجه به تجربيات ارزشمند و گرانسنگ شما در عرصه‌هاي فرهنگي، هنري و سينمايي جنابعالي را به عنوان «مشاور عالي» منصوب مي‌نمايم.

مهدي مسعودشاهي متولد 1329 قصر شيرين و دانش آموخته زبان آلماني است. وي مدير كل نظارت و نمايش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي (1359)، موسس و مدير مركز گسترش سينماي مستند و تجربي (1363)، مؤسس و رييس واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري (1368)، مدير مركز هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي (1371)، مؤسس و مدير عامل شركت فرهنگي و هنري صبا وابسته به صدا و سيما (1373)، مؤسس و اولين مديرعامل بنياد رودكي (1382)، مشاور معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت ارشاد (1385) و دبير دوره‌هاي 28و 29 جشنواره بين‌المللي فيلم فجر بوده است.

همچنين جعفري جلوه مديرعامل بنياد سينمايي فارابي در حكمي حميدرضا ديبايي را به عنوان «معاون ارتباطات و امور رسانه‌اي» بنياد سينمايي فارابي منصوب كرد.

ديبايي پيشتر مدير روابط عمومي سازمان سينمايي بود كه با حكم حجت الله ايوبي رييس سازمان سينمايي جاي خود را به «رسول صادقي» داد.

فراهنگ(1)**1983**