كرمانشاه - امام جمعه پاوه گفت: احترام به اهل بيت رسول الله (ص) و حرمت نگه داشتن ايام محرم، ريشه عميقي در فرهنگ و اعتقادات اهل سنت دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ماموستا ملا 'قادر قادري' روز چهارشنبه در كلاس هفتگي تفسير قرآن در جمع مديران ادارات و قشرهاي مختلف مردم افزود: شيوه تكريم و احترام نسبت به ماه محرم و اهل بيت در ميان مذاهب مختلف متفاوت است.

وي اظهار كرد: اين روش و سليقه متفاوت احترام و تكريم، دليل بر محب نبودن نسبت به اهل بيت نيست، لذا همه ما چه شيعه و چه سني اهل بيت را دوست داشته و احترام به آنها را وظيفه خود مي دانيم

وي با اشاره به تعدد اقوام و مذاهب در ايران اسلامي گفت: با درايت و تدبير رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، دشمنان هيچ گاه نتوانسته اند در ميان مذاهب مختلف از جمله شيعه و سني شكاف ايجاد كنند و همين امر موجب وحدت و همدلي مردم و توفيق و موفقيت هاي دولت در عرصه هاي گوناگون شده است.

وي، بر رعايت احترام و ادب مردم در ايام محرم بويژه تاسوعا و عاشورا همچون سنوات گذشته تاكيد كرد.

فرماندار پاوه نيز با تسليت ايام محرم و شهادت سرور و سالار شهيدان و ياران با وفايش، تعامل و تفاهم بين اهل سنت و اهل تشيع را در اين شهرستان مطلوب ارزيابي كرد و گفت: اين دوستي، وحدت و همدلي به واسطه وجود علماي آگاه و هوشيار و در رأس آنان امام جمعه پاوه و مردم با بصيرت منطقه فراهم شده است.

'حسين خدرويسي' افزود: اين هوشياري و آگاهي علما و مردم هيچ گاه به دشمنان اجازه نداده است تا نقشه هاي شوم خود را با استفاده از اهرم اختلاف در اين شهرستان پياده كنند.

7448/567