بيجار- فرمانده نيروي انتظامي شهرستان بيجار جزئيات نحوه شناسايي و كشته شدن ' الف ر ' عامل اصلي سرقت هاي متوالي احشام در بيجار كه هفته جاري در كامياران كشته شد را تشريح كرد.

به گزارش ايرنا، رحمت الله كريمي روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سارق كه پيشتر به دليل ارتكاب جرايم مختلف به زندان رفته بود بعد از يك روز مرخصي و عدم مراجعه به زندان، اقدام به 14مورد سرقت احشام در روستاهاي شهرستان بيجار كرده بود.

وي گفت: در يك ماه گذشته نيروهاي انتظامي، نظامي و بسيج با هدف شناسايي سارق، استان را زير كنترل هاي محسوس و نا محسوس قرار دادند.

فرمانده نيروي انتظامي بيجار در خصوص رديابي اين سارق مسلح گفت: سارق در يك ماه گذشته در شهرهاي كرج، سنندج، ديواندره و كامياران تردد داشت و تمام اقدامات لازم براي دستگيري وي انجام شد.

سرهنگ كريمي افزود: در آخرين رديابي سارق در شهر كامياران و در يك منزل مسكوني شناسايي و محاصره شد كه پس از اخطارهاي قانوني و دعوت به تسليم شدن، اقدام به تيراندازي كرد و پس ار سه ساعت درگيري به علت اصابت گلوله كشته شد.

وي گفت: در اين عمليات پليس خواستار تسليم سارق بود اما سارق بلافاصله به مقابله برخاست و مبادرت به تيراندازي كرد كه پليس تلاش زيادي براي تسليم شدن وي انجام داد اما موفق نشد.

فرمانده انتظامي بيجار افزود: نيروي انتظامي در دقايق اوليه درگيري را شروع نكرد و براي تسليم اين سارق حرفه اي با تلفن همراه وي نيز تماس گرفتند و حتي از خانواده وي نيز استفاده كردند اما نتيجه نداد.

وي گفت: پس از تسليم نشدن سارق، عوامل انتظامي مجبور شدند از طريق مقابله به مثل، وي را مجبور به تسليم كنند اما باز هم نتيجه نداد و در نهايت چون هوا تاريك شده بود و احتمال متواري شدن وي وجود داشت در اين درگيري كشته شد.

به گفته وي با تدابير اتخاذ شده عمليات با موفقيت انجام شد و بجز فرد مجرم به كس ديگري از جمله مردم و نيروهاي انتظامي آسيبي وارد نشد.

سرقت مسلحانه در سنندج در سال 85، فرار از زندان در سال 89، جرايم مواد مخدر، سرقت مسلحانه در همدان و كرمانشاه، حمل سلاح و مهمات غيرمجاز و سرقت در هرمزگان از جمله سوابق اين فرد بوده است.ك/2

533/7350