تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۴

یزد - استاد دانشگاه یزد گفت: عزاداری واقعی توام با شناخت و شعور است و نتیجه آن افزایش بصیرت در دین و عمل به دستورات الهی است .

حجت الاسلام والمسلمین ' حسن زارع ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عزاداران حسینی با حضور در هیئات و دستجات مختلف بر بینش و بصیرت خود نسبت به حادثه عظیم كربلا و اهداف اباعبدالله الحسین (ع) می افزایند .

وی خاطر نشان كرد: ماه محرم و ایام عزاداری خامس آل عبا (ع) فرصتی است تا كارشناسان مذهبی و چهره های فرهیخته مذهبی بر حسب نیاز در منابر مردم را به وظایف خود در قبال اسلام و قرآن و اهداف عالیه انقلاب اسلامی آشنا كنند .

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی (ره) یزد اظهار داشت: سخنرانان مذهبی باید در مجالس و منابر مختلف برای بیان حقایق كربلا و عاشورا و عبرت های این واقعه استفاده كنند .

زارع گفت: حضور جوانان در سطح هیئات عزاداری و دستجات سینه زن و زنجیر زن می تواند توام با آگاهی دادن و ارتقای سطح آشنایی آنها در خصوص جریان كربلا باشد .

این استاد حوزه و دانشگاه یزد در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی توصیه كرد تا علاوه بر برنامه های مداحی و مرثیه سرایی بخش اصلی برنامه ها به تبیین قیام حضرت امام حسین (ره) و دشمن شناسی اختصاص یابد .

زارع به اشاره به درس ها و عبرت های عاشورای حسینی بر لزوم تبیین دیدگاه های مقام معظم رهبری در این زمینه و ارائه مصادیق به جوانان در محافل مختلف تاكید كرد .

وی گفت: دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی در وضعیت كنونی با بكارگیری ابراز نرم فرهنگی علیه مبانی دینی و مقدسات فعالیت دارند و برای شكست توطئه های آنها باید از محرم و برنامه های معنوی استفاده كرد .ك3

7536/1968