رشت- مديرعامل شركت توزيع نيروي برق گيلان با اشاره به بدهي بيش از 500ميليارد ريالي مشتركان استان به اين شركت تاكيد كرد: پرداخت به موقع بهاي مصرفي برق به توليد، انتقال و توزيع برق شتاب مي بخشد.

'جمشيد طالبي' روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، مبالغ پرداختي قبوض مشتركان را يكي از منابع اصلي مورد نياز براي پرداخت يارانه خانوارها( از بخش انرژي) دانست و افزود: پرداخت به موقع بهاي برق مصرفي را از سوي مشتركان در ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان بسيار موثر است.

وي اظهار كرد: فروش انشعاب، نصب تجهيزات (كابل و كنتور) و شتاب در ارائه خدمات پس از فروش انرژي از مواردي است كه منوط به پرداخت به موقع هزينه هاي برق مصرفي خواهد بود.

طالبي، سرويس دهي به مشتركين برق ،ارائه خدمات مطلوب و رفع ضعف برق، اصلاح شبكه هاي فرسوده برق و جلوگيري از قطع برق ناخواسته را از ديگر مواردي خواند كه پرداخت قبل از مهلت مقرر بهاي برق مصرف مشتركين به عنوان تنها منبع بزرگ مالي براي انجام اين خدمات در استان بسيار موثر مي باشد.

وي بيشترين سهم مطالبات اين شركت از مشتركان را مربوط به بخش خانگي و سپس ادارات و دستگاه هاي دولتي عنوان كرد.

وي تصريح كرد: عدم پرداخت اين بدهي ها ضربه شديدي به وزارت نيرو در امر سرويس دهي و نگهداري هزاران كيلومتر شبكه و دستگاه پست برق وارد مي كند.

وي با بيان اين كه اين شركت بر اساس دستور كميته هدفمند سازي يارانه ها موظف به پيگيري مطالبات معوق و وصول بدهي هاي برق طبق ضوابط مورد عمل و واريز آن به حساب متمركز خزانه دولت براي پرداخت مجدد يارانه ها مي باشد، از مشتركين خواست بدهي بهاي برق مصرفي خود را قبل از مهلت مقرر درج شده در قبض برق پرداخت كنند تا طبق آيين نامه تعرفه هاي وزارت نيرو ، شركت برق استان مجبور به قطع برق مشتركان نشود.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق گيلان بيان كرد: در صورتي كه مشتركان قبوض خود را دريافت نكردند، مي توانند ، شماره اشتراك خود را به سامانه 1000131121 پيامك بزنند كه بلافاصله آخرين مبلغ بدهي همراه با شناسه قبض و شناسه پرداخت براي مشترك ارسال مي شود.

وي اضافه كرد: مشتركين همچنين مي توانند مبلغ بدهي خود را از طريق انواع روش هاي الكترونيكي پرداخت كنند.

وي در ادامه با تاكيد بر لزوم صرفه جوئي در مصرف برق به ويژه در ساعات اوج مصرف 18 تا 22 با اشاره به فرا رسيدن فصل سرما از ادارات و دستگاه هاي دولتي استان خواست كه با توجه به نياز شبكه سراسري برق به كنترل مصرف انرژي و تاكيد وزير نيرو ، ادارات دولتي با خاموش كردن سيستم هاي گرمايشي و روشنايي و ساير تجهيزات پس از پايان وقت اداري و تنظيم ترموستات و دماي محل كار ؛ نسبت به صرفه جويي انرژي اقدام كنند .

به گفته طالبي؛ شركت توزيع نيروي برق استان گيلان با مراجعه به ادارات روند صرفه جويي انرژي را در آنها بررسي و نظارت خواهد كرد.

در حال حاضر شركت توزيع نيروي برق گيلان بيش از يك ميليون و 180 هزار مشترك دارد.ك/3

7296/ 603