رشت - ايرنا - استاندار گيلان با تاكيد بر اينكه مشكل آبگرفتگي معابر عمومي گيلان در حال رفع شدن است، گفت: معاونان امور عمراني و سياسي امنيتي استانداري و ديگر عوامل تا رفع كامل آبگرفتگي مشكلات را به صورت ويژه پيگيري مي كنند.

به گزارش ايرنا 'محمد علي نجفي' روز شنبه با حضور در مناطق آبگرفتگي شهر رشت از دستگاه هاي اجرايي استان خواست از تمام توان خود براي تامين تجهيزات مورد نياز براي خدمات رساني به مردم بهره بگيرند.

وي با اشاره به اينكه برنامه شبكه آب و فاضلاب كلانشهر رشت بايد به صورت زيربنايي حل شود، خواستار برنامه ريزي و اهتمام دستگاه هاي مسوول براي حل اين مشكل شد.

مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري گيلان نيز به خبرنگار ايرنا گفت: مشكلات آبگرفتگي در بيشتر مناطق شهر رشت مرتفع شده و تعدادي كمي از مناطق باقيمانده نيز تا ساعت 17 امروز به طور كامل رفع مي شود .

افشين عزيزي با بيان اينكه تمام تلاش و امكانات را براي رفع آبگرفتگي در مناطق مختلف را به كار گرفته ايم ، اظهار كرد: بر اساس گزارش هاي دريافتي در زمان حاضر چهارراه ميكائيل رشت دچار آبگرفتگي شديد است كه نيروها با تجهيزات كامل براي رفع آبگرفتگي اين منطقه در تلاش هستند .

وي خاطر نشان كرد: بر اساس گزارش هاي رسيده بيشترين بارندگي و آبگرفتگي در شهر رشت مركز استان گزارش شده است.

وي تصريح كرد : در برخي از شهرستان هاي ديگر استان نيز مشكلات آبگرفتگي معابر و خيابان ها تقريبا رفع شده و مشكلي در اين زمينه نيست.

رييس اداره پيش بيني و هشدار سريع هواشناسي گيلان با اشاره به بارندگي هاي پراكنده در استان كه در برخي از نقاط در ساعاتي از روز از شدت زيادي برخوردار بود، گفت: بارندگي تا ساعت 5/9صبح در شهر رشت 62ميليمتر بود.

' ابوالقاسم شفيعي' در گفتگو با خبرنگار ايرنا، وزش باد در ساعت 5/7صبح در رشت را با سرعت 37 كيلومتر در ساعت اعلام كرد و افزود: اين تندباد در رودسر 58 و لاهيجان و انزلي 54كيلومتر در ساعت به ثبت رسيد.

به گفته وي، شدت بارندگي ها تا عصر امروز در گيلان كاهش مي يابد.

وي افزود: سيستم و سامانه پرفشار و وجود جريانات ناپايدار در جو كه از سوي دريا وارد گيلان شده و غرب استان را تحت تاثير قرار داده بود ، هم اينك در نقاط شرقي استان وارد شده و استقرار يافته است.

وي با بيان اين كه گيلان امروز در اكثر مناطق جلگه اي شاهد بارندگي بوده است، اظهار كرد: اين بارندگي ها كه در استان از شدت و ضعف برخوردار بود، از عصر امروز كاهش مي يابد.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان هم در اين خصوص گفت: با بارش شديد باران و وزش تندباد از بامداد امروز 'شنبه' تمامي نيروهاي امداد و نجات هلال احمر در رشت و شهرستان هاي گيلان به حالت آماده باش درآمدند .

علي رضا خصوصي افزود: با توجه به شدت بارش و آبگرفتگي گسترده معابر در شهر رشت در زمان حاضر 200 نفر از كاركنان و نيروهاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان گيلان در قالب تيم هاي پنج نفره در شهر رشت و 14 شهرستان در مناطق دچار آبگرفتكي در حال گشت زدني و امدادرساني هستند .

وي اظهار داشت: با دستور مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان آماده باش نيروهاي امدادي تا عادي شدن شرايط همچنان ادامه دارد.

رييس روابط عمومي شهرداري رشت هم گفت: نيروهاي خدمات شهرداري رشت در همان ساعات اوليه بارندگي شديد با تجهيز تمام امكانات در حال بازگشايي معابر و خيابان ها هستند.

علي رضا حسني افزود: در برخي از مناطق شهر رشت با توجه به بارندگي شديد در زمان محدود آبگرفتگي شدت بيشتري داشت كه با تلاش نيروهاي خدمات شهرداري در حال رفع اين مشكل هستيم .

وي اظهار كرد: هم اكنون مشكل آبگرفتگي در مناطق اصلي شهر رفع شده و بقيه مناطق نيز در حال برطرف شدن است.

وي خاطرنشان كرد: مساعدت و همكاري اداره كل آب و فاضلاب نسبت به لايروبي اگوهاي سنتي نيز در رفع مشكل آبگرفتگي حائز اهميت است.

به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش كلاس هاي درس تمامي مقاطع رشت، سياهكل، سنگر و خمام و واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي گيلان در رشت، رودسر و املش، لنگرود، بندرانزلي، سياهكل و لشت نشاء نيز به دليل آبگرفتگي معابر امروز شنبه تعطيل اعلام شد.ك/3

7286/604