خوي ، اروميه - ايرنا - مدير كتابخانه هاي عمومي شهرستان خوي گفت : با بهره برداري از دو باب كتابخانه، 1300متر مربع به فضاي كتابخانه هاي اين شهرستان افزوده شد . ديد با 51 درصد رشد از 2400 مترمربع به 3700 مترمربع رسيد.

فاطمه مقدم روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: با بهره برداري از اين كتابخانه ها فضاي كتابخانه اي شهرستان خوي به سه هزارو 700 متر مربع افزايش يافت.

وي اضافه كرد : تا پايان امسال نيز دو باب كتابخانه در شهرهاي ديزجديز و قطور به بهره برداري مي رسد كه با بهره برداري از اين طرح ها، شمار كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان به هشت باب و مساحت فضاهاي كتابخانه اي نيز به چهار هزار و 700 مترمربع خواهد رسيد .

مقدم ياد آور شد : با اجراي طرح ملي نهضت مطالعه مفيد اكثر شاخص هاي كتابخانه اي در شهرستان خوي بيش از 30 درصد افزايش يافته است .

وي اجراي طرح كتاب من و ايجاد دو ايستگاه مطالعه در مكان هاي عمومي و پرتردد خوي را از ديگر دستاورد اين طرح ملي اعلام كرد و گفت: با اجراي اين طرح كتاب هاي مخازن كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان از 50 هزار جلد به 80 هزار جلد و اعضاي فعال اين كتابخانه ها با 50 درصد رشد به چهار هزار و 580 نفر رسيده است .

مدير اداره امور كتابخانه هاي عمومي خوي در ادامه از فعاليت 10 باب كتابخانه مشاركتي در شهرستان خوي خبر داد و افزود: در مخازن اين كتابخانه ها بيش از 300 هزار جلد كتاب وجود دارد كه در افزايش سالانه مطالعه در اين شهرستان موثر است .

7128/583