مشهد – ايرنا – معاون راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي گفت: جاده اصلي جديد ترانزيتي قوچان – درگز در دست ساخت بوده و تاكنون دو قطعه از آن احداث شده است.

'ابراهيم صنيعي' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به حجم بالاي ترافيك در مسير فعلي قوچان – درگز و احتمال بروز سوانح رانندگي به اين نتيجه رسيده ايم كه محور فعلي جوابگوي نياز نيست لذا مطالعات لازم براي احداث جاده اصلي از جنوب درگز و حوالي كوه هاي الله اكبر به سمت قوچان آغاز شده است.

وي بيان كرد: عرض جاده اصلي درگز – قوچان مطابق با ترافيك موجود در نظر گرفته شده است و مبناي ساخت جاده ها نيز ترافيك آنها مي باشد لذا براساس ميزان تردد كاميون هاي ترانزيتي در اين مسير، دو بانده كردن جاده اصلي توجيه فني ندارد.

او اظهار داشت: عرض جاده اصلي در دست ساخت جوابگوي نياز محور براساس حجم بالاي تردد كاميون هاي ترانزيني و ساير وسايل نقليه در سالهاي آينده خواهد بود.

وي گفت: ساخت جاده اصلي در مسير درگز – قوچان 65 كيلومتر از مسير فعلي درگز- امام قلي- قوچان خواهد كاست و به لحاظ ترانزيتي نقش مهمي در سبد هزينه دولت خواهد داشت.

او افزود: طول جاده اصلي در دست ساخت در مسير درگز – قوچان 95 كيلومتر است و با توجه به محدوديت اعتباري ساخت آن به طول خواهد انجاميد.

معاون راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي علت بروز سانحه اخير برخورد تريلي هوو با دستگاه پرايد در محور قوچان – درگز را نقص فني جاده ندانست و گفت: براساس اظهارات فرمانده پليس راه نقص فني ترمز تريلي و ناتواني راننده در كنترل آن سانحه مزبور را باعث شده است.

صنيعي افزود: جاده اي كه از امام قلي به درگز منتهي مي شود يك محور فرعي قديمي است لذا با توجه به افزايش تردد وسايل نقليه در اين مسير در طول سالهاي گذشته به اين نتيجه رسيده ايم كه مسير موجود جوابگوي نياز نيست و براي رانندگان خطرآفرين مي باشد.

وي اظهار اميدواري كرد كه با همراهي مسوولان استاني و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اعتبارات مربوط به ساخت محور اصلي درگز – قوچان تخصيص يابد تا از بروز سوانح آينده در اين مسير جلوگيري شود.

7489/659