يزد- ايرنا - رئيس كتابخانه هاي عمومي بافق احساس مطالعه را لذت بخش خواند و بر ضرورت فرهنگ كتابخواني تاكيد كرد.

' الهام آقايي ' روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا، افزود: بيش از 2 هزار و 700 نفر در چهار كتابخانه عمومي شهرستان بافق عضويت دارند.

رئيس كتابخانه هاي عمومي بافق گفت: از مجموع اين تعداد عضو، يك هزار و 550 نفر زن و بقيه مرد هستند.

وي با اشاره به عضويت رايگان در هفته كتاب، افزود: در اين چهار كتابخانه عمومي بافق 54 هزار و 798 عنوان و 66 هزار و 106 نسخه كتاب براي علاقه مندان به كتابخواني وجود دارد.

آقايي، به برپايي نمايشگاه تازه هاي كتاب، كلاس قصه گويي و كاردستي به مناسبت هفته كتاب در سطح سه كتابخانه شهرستان بافق اشاره و عنوان كرد: سعي داريم همايشي با سخنراني يكي از اساتيد فن تا پايان اين هفته داشته باشيم تا شمار علاقمندان به مطالعه بيشتر شود.

وي، مشاركت خيرين و علاقه مندان را در راستاي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني بسيار ضروري و با اهميت دانست.

اين مسئول، خاطرنشان كرد: تقدير از مسن ترين و جوان ترين و نيز كتابخوان ترين عضو كتابخانه هاي شهرستان بافق نيز از ديگر برنامه هاي اين هفته است كه براي نخستين بار صورت مي گيرد.

رئيس كتابخانه هاي عمومي بافق، همچنين ايجاد فضاي شاداب و بانشاط در كتابخانه ها و ايجاد بخش كودك را ضروري دانست و تصريح كرد: تعميرات و مناسب سازي فضاهاي موجود، بهره گيري از مشاوره فكري انديشمندان و ساخت كتابخانه استاندارد شهرستان از مهمترين برنامه هاي مدنظر است.

وي، با اشاره به استقبال خوب اعضاي كتابخانه ها از طرح “كتاب من”، خاطرنشان كرد: در اجراي اين طرح، در صورت نبود كتاب مورد نياز در كتابخانه ها، اعضا مي توانند با مراجعه به كتابداران، نسبت به تكميل فرم درخواست با ذكر مشخصات نام و نويسنده كتاب و ساير مشخصه ها اقدام كنند.

آقايي ادامه داد: سايت شبكه كتابخوانان حرفه اي فرصتي براي علاقه مندان به كتاب و كتابخواني براي استفاده از خدماتي چون كتابخانه ديجيتال، نقد و مسابقه كتابخواني است.

رئيس كتابخانه هاي عمومي بافق با اشاره به برنامه هاي آتي اين نهاد تصريح كرد: ايجاد ايستگاه مطالعه مفيد در مكان هاي پرئ تردد و قرار دادن كتاب هاي كم حجم و پرمحتوا در اختيار علاقه مندان از ديگر برنامه هاي اولويت دار و مدنظر كتابخانه هاي بافق است.ك3

7543/1968