ساری- ایرنا- مدیركل شیلات مازندران از تولید 85 هزار تن محصولات شیلاتی در این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،' حسن حبیب نژاد' روز دوشنبه در بازدید از طرح های آبزی پروری شهرستان قائمشهر به خبرنگاران گفت: سال گذشته 82 هزار تن محصولات شیلاتی در مازندران تولید شد كه پیش بینی می شود امسال اندكی افزایش یابد.

وی اجرای طرح های شیلاتی برای افزایش تولید را از برنامه های اداره كل شیلات مازندران برشمرد و افزود: پرورش آبزیان در قفس، پرورش ماهی آزاد دریای خزر، ماهیان خاویاری و اردك ماهی از طرح های افزایش توان تولید در بخش آبزی پروری است.

مدیركل شیلات مازندران اجرای آزمایشی بعضی از این طرح ها را موفقیت آمیز دانست و گفت: با اجرای موفق طرح پرورش ماهیان خاویاری، 382 كیلوگرم خاویار تولیدی از این طرح به خارج از كشور صادر شد.

وی با اشاره به برنامه های اداره كل شیلات مازندران برای حفظ و توسعه پایدار صادرات آبزیان اشاره كرد و افزود: پیاده كردن طرح تضمین كیفیت و سلامت فراورده های شیلاتی در واحد های تولید آبزیان و صید و صیادی ، ایجاد تشكل صادراتی و سازماندهی صادر كننده گان آبزیان استان ، ایجاد تنوع در محصولات صادراتی و صادرات محصولات با ارزش افزوده و فراوری شده و ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها برای تسهیل در فرایند كار از برنامه های اداره كل شیلات مازندران در این راستا است.

حبیب نژاد اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بخش آبزی پروری را از سیاست های حمایتی اداره كل شیلات مازندران به منظور بالا بردن سطح تولید آبزیان معرفی كرد.

وی میزان تسهیلات پرداختی به سرمایه گذاران شیلات مازندران در سال گذشته را 420 میلیارد ریال اعلام كرد.ك/2

7329/1654