سقز - رييس جهاد كشاورزي شهرستان سقز گفت: در حال حاضر مرغداري هاي شهرستان در هر دوره يك ميليون و 670 هزار قطعه مرغ به بازار عرضه مي كنند.

به گزارش ايرنا، محمد پيشداد شامگاه دوشنبه در نشست هم انديشي هيات مديره مرغداري هاي شهرستان سقز افزود: هم اكنون اين ظرفيت توليد مرغ، در 82 واحد مرغداري فعال صورت مي گيرد.

به گفته وي 40 واحد ديگر با ظرفيت 850 هزار قطعه در دوره از محل طرح توسعه بخش كشاورزي در راستاي ايجاد رقابت و بالا بردن كيفيت در حال ساخت بوده كه در آينده نزديك به بهره برداري خواهد رسيد.

وي با اشاره به اهميت صنعت مرغداري در اقتصاد منطقه به ظرفيت اشتغال اين حوزه اشاره كرد و افزود: اين صنعت در حال حاضر براي دو هزار و 800 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم شغل ايجاد كرده است.

وي تعاوني مرغداران را يكي از تعاوني هاي موفق، پويا و فعال شهرستان دانست و گفت: اين تعاوني با داشتن 85 نفر عضو در سقز مشغول فعاليت است.

در اين نشست عثمان كريمي رييس هيات مديره تعاوني مرغداران سقز نيز از اقدامات مسوولان شهرستان و استان جهت رشد و توسعه و رفع مشكلات مرغداري ها تشكر كرد و افزود: تشكيل كارگروه تخصصي مرغ و اختصاص وام جهت وارد كردن نهاده ها به دليل كمبود نقدينگي مرغداران از جمله مواردي است كه به رشد بيشتر اين صنعت كمك خواهد كرد.ك/2

533/7354