سنندج - ایرنا - مدیرعامل شركت ارتباطات ثابت ایران صدور مجوز برای شركت های خصوصی در جهت تامین پهنای باند اینترنت در كشور را یكی از راهكارهای مناسب در جهت رفع مشكلات مربوط به این حوزه دانست و از دولت خواست مجوزهای لازم برای این كار را صادر كند.

علی كارگزار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درسنندج، متولی تامین پهنای باند اینترنت در كشور را شركت ارتباطات زیرساخت دانست و گفت: باتوجه به اینكه تنها یك شركت در كشور متولی این حوزه است و تقاضا در كشور نیز برای افزایش پهنای باند فراوان است از این رو برای افزایش پهنای باند با مشكل مواجه می شویم.

وی اظهاركرد: می توان از طریق شركت های بخش خصوصی متخصص در حوزه اینترنت این مشكل را برطرف كرد.

كارگزار میزان تقاضا برای افزایش باند در سطح كشور را بسیار زیاد دانست و گفت: شركت مخابرات ایران نیز به دنبال تقاضاهای متقاضیان، درخواست پهنای باند بیشتر از شركت ارتباط زیرساخت كرده كه تاكنون محقق نشده است.

وی تاكید كرد: اگر تامین پهنای باند اینترنت كشور توسط چند شركت خصوصی انجام شود و رقابتی شود كیفیت و كمیت اینترنت در سطح كشور نیز ارتقا می یابد.

كارگزار از دولت خواست زمینه حضور بخش خصوصی در زمینه توسعه شبكه اینترنت در كشور را فراهم سازد تا مشكلات فعلی حوزه اینترنت كشور برطرف گردد.

مدیرعامل شركت ارتباطات ثابت ایران همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با افزایش نرخ پالس مكالمه تلفن ثابت، گفت: با توجه به افزایش هزینه ها در كشور، نرخ كنونی پالس تلفن ثابت مقرون به صرفه و منطقی نیست و ما درخواست افزایش داده ایم.

كارگزار خواستار افزایش این نرخ در جهت جبران هزینه های انجام شده و همچنین تلاش برای سرمایه گذاری های جدید در حوزه ارتباطات مخابراتی در سطح كشور شد.ك/3

7346/533/681