تهران – ايرنا- رئيس پليس راهور نيروي انتظامي اعلام كرد در صورت تصويب طرح جامع كاهش تصادفات، شاهد كاهش 30 تا 40 درصدي حوادث رانندگي در كشور خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، سردار اسكندر مومني روز دوشنبه در نشست فصلي روسا و مديران راهور ناجا افزود: يكي از اقدامات مهم در اين زمينه نصب كنترل هوشمند در جاده هاست كه در گام اول 20 هزار كيلومتر از راه‌هاي اصلي و پرتردد به صورت يكپارچه مجهز به دوربين مي‌شود كه اين مسيرها شناسايي شده است.

وي با بيان اينكه پليس براي اعمال قانون ابزارهاي متفاوتي دارد، گفت: جريمه، ضبط گواهينامه و توقيف سه روزه از ابزارهاي پليس راهور است.

سردار مومني همچنين گفت: تلاش مي كنيم تا پايان امسال آمار تلفات رانندگي را به 18 هزار نفر كاهش دهيم.

وي افزود: هم اكنون آمار تلفات رانندگي در كشور زير 19 هزار نفر است.

سردار مومني افزود: پليس با تعامل دستگاه هاي مربوطه تلاش مي كند روند افزايش سوانح رانندگي و تلفات ناشي از آن را متوقف كند به طوري كه تا پايان امسال شمار تلفات حوادث رانندگي به زير 18 هزار نفر خواهد رسيد.

وي اضافه كرد تا پايان برنامه تعيين شده با هم افزايي منابع موجود و استفاده از ظرفيت هاي پليس راهور تلاش مي كنيم آمار تصادفات و تلفات ناشي از آن را تا 30 تا 40 درصد كاهش دهيم.

سردار مومني اظهار داشت: بايد همه دستگاه ها و مردم بسيج شوند تا مطالبه مهم مقام معظم رهبري كه به حداقل رسيدن سوانح رانندگي است، بزودي محقق شود.

وي به شش استان موفق در كاهش سوانح رانندگي اشاره كرد و افزود: استانهاي كرمان، خوزستان، تهران، اصفهان، گيلان و همدان از اول تا پايان مهرماه امسال كاهش چشمگيري در تصادفات رانندگي داشته اند.

سردار مومني افزود: اين استان ها در مدت ياد شده بيشترين روند نزولي در كاهش تصادفات را داشته اند كه تلاش داريم از تجربيات آنها در كاهش آمار تصادفات استفاده كنيم.

وي گفت: همچنين استانهاي كردستان، فارس، البرز، هرمزگان، كرمانشاه و قم نيز از استانهايي هستند كه بيشترين آمار افزايشي سوانح رانندگي را به نام خودثبت كرده اند.

مومني تصريح كرد تلاش داريم با شناسايي و رفع نقاط حادثه خيز محورهاي اين استانها، به آسيب شناسي و پيشگيري از حوادث رانندگي در اين مناطق اقدام كنيم.

وي بااشاره به عدم تغييرات اساسي در قوانين راهنمايي و رانندگي طي سالهاي 1350 تا 1390 گفت: با تلاش نمايندگان مجلس اين قوانين با هدف كاهش سوانح رانندگي روزآمد شد به طوري كه از ابتداي سال 90 قوانين به روز شده اجرايي شد.

وي گفت: گام بعدي كه امسال در راستاي كاهش تصادفات رانندگي برداشته ايم تكميل برخي قوانين راهنمايي و رانندگي بود كه در اين راستا طرحي توسط نمايندگان مجلس در حال بررسي است كه در صورت تصويب مي توان به اهداف مان در زمينه كاهش حوادث رانندگي نزديك تر شويم.

سردار مومني با بيان اينكه مشكل ترافيك و ارتقاي ايمني و كيفيت با دستور و شعار رفع نمي شود، اظهار داشت: بايد با تلاش و تعامل همه دستگاه هاي دخيل، مردم و رسانه ها مشكل ترافيك را در كشور برطرف كنيم.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي همچنين به بالا بودن مصرف سوخت نيسان اشاره كرد و افزود: امروز اگر سازمان محيط زيست اعلام كند كه خودروي نيسان مطابق با استانداردهاي زيست‌محيطي نيست، تا پايان وقت اداري شماره‌ گذاري آن را متوقف مي‌كنيم.

اجتمام (3) ** م. د** 1569