ايلام - ايرنا - رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايلام گفت: بخش خصوصي از هرگونه آمادگي لازم براي همكاري و همراهي دولت تدبير و اميد برخوردار است.

به گزارش ايرنا، 'شعبان فروتن' شامگاه سه شنبه در نشست هيات نمايندگان اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايلام با استاندار بيان كرد: بخش خصوصي آمادگي كامل دارد در زمينه فعاليت هاي اقتصادي با دولت همكاري كند.

وي ادامه داد: دولت تدبيرو اميد نشان داده كه پشتيبان و حامي بخش خصوصي است و اين رويكرد مي تواند به همكاري دو جانبه كمك كند.

رييس اتاق بازرگاني ايلام به ظرفيت هاي اقتصادي استان ايلام در بخش تجارت و بازرگاني، نفت و گاز، مرز بين المللي و كشاورزي اشاره كرد و گفت: با وجود اينكه صادرات در اين استان نوپا و جوان بوده اما كارهاي بزرگي در مرز بين المللي مهران با كشور عراق انجام شده است.

فروتن افزود: مرز مهران امروز به سبب سختكوشي تجار و بازرگانان به فرصتي طلايي براي صادرات كالا به عراق تبديل شده است.

فروتن گفت: روزانه 800 كاميون انواع كالا با ارزش دو و نيم ميليون دلار از مرز مهران به عراق صادرمي شود.

وي بر ضرورت توسعه زيرساخت ها به منظور توسعه صادرات با كشور همسايه تاكيد كرد و گفت: زيرساخت هاي ايلام از قبيل اصلاح و بهسازي راه هاي ارتباطي، اتصال به شبكه سراسري راه آهن و افزايش پروازهاي فرودگاهي بايد در دستور كار قرار گيرد.

رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايلام از سرگيري پرداخت جوايز صادارتي به تجار، شتاب در ايجاد كنسولگري عراق در ايلام، راه اندازي بازارچه كوله بري هلاله شمالي و رفع مشكلات واحدهاي صنعتي را از ديگر مطالبات بخش خصوصي از مسوولان خواستار شد.

فروتن ابراز اميدواري كرد با حمايت دولت تدبيرو اميد بتوان شاهد رونق اقتصادي روزافزون بود. ك/2

7173/540