زاهدان- ايرنا- مدير مركز حوادث و فوريت هاي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي - درماني زاهدان گفت: 12 پايگاه فوريت هاي پزشكي تا پايان سالجاري در استان راه اندازي مي شود.

'فريبرز راشدي' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون 82 پايگاه مركز فوريت هاي پزشكي در مركز و جنوب سيستان و بلوچستان به مصدومان حوادث خدمات رساني مي كنند كه از اين تعداد 20 پايگاه در شهرها و 62 پايگاه در جاده هاي استان مستقراست.

وي گفت: نيروهاي اورژانس سيستان و بلوچستان از ابتداي امسال تا كنون توانستند در96 درصد تصادفات به مصدومان امداد رساني كنند.

وي بيان كرد: با ارائه آموزش هاي لازم به نيروهاي اورژانس، مدت زمان امداد رساني آنان در شهرهاي سيستان و بلوچستان به چهار دقيقه و در جاده اي به هشت دقيقه رسيده است.

وي اظهار داشت: اين مركز مجهز به 150 دستگاه آمبولانس بنز و تويوتا، دو دستگاه اتوبوس آمبولانسي مجهز به اتاق عمل و تخت بستري، يك دستگاه آمبولانس هوايي با پوشش دهي تا شعاع 150 كيلومتري، اتاق عمل بحران و همچنين انبار بحران با ظرفيت پذيرش هزار مصدوم است.

مدير مركز حوادث و فوريت هاي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان گفت: تا پايان امسال تمام آمبولانس هاي مورد استفاده در اين مركز به سيستم ردياب خودرو مجهز مي شوند.

راشدي كمبود نيرو را از مهمترين مشكلات پايگاه هاي اورژانسي سيستان وبلوچستان دانست افزود: هم اكنون 493 نيرو در پايگاه هاي اورژانسي اين مركز در حال انجام خدمت هستند كه تعدادشان پاسخگوي نياز استان نيست.

7312/7307