كوالالامپور – ایرنا – استاد حقوق مالزیایی معتقد است باید رجزخوانی های رژیم صهیونیستی را نادیده گرفت و 'از آنجایی كه در جنگ پیروزی وجود ندارد و تنها درجه شكست متفاوت است، توافق هسته ای موقت بین ایران قدرت های غربی را می توان پیام آور صلح و آرامش در جهان دانست'.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در مقاله ای كه به قلم 'شاد سلیم فاروقی' استاد حقوق دانشگاه های مالزی نگاشته شده و در روزنامه 'استار' مالزی انتشار یافته، آمده است: اگر این توافق باعث توقف اسراییل از تحریك آمریكا جهت اقدام نظامی علیه ایران است، پس هر كسی كه مخالف خشونت است بهانه ای برای جشن گرفتن دارد.

در ادامه این مقاله آمده است كه توافق ایران و قدرت های غربی همچنین باعث حل تعارضات خاورمیانه از طریق گفت وگو و مصالحه بدون درگیر شدن با جنگ است.

'شاد سلیم فاروقی' می نویسد: یاوه گویی ها و رجزخوانی های جنون آمیز رهبران اسراییل كه ایران را خطرناك ترین رژیم جهان توصیف كرده اند و این توافق را گامی مهم در جهت دستیابی به خطرناك ترین سلاح عنوان كرده اند، باید نادیده گرفت.

وی در ادامه به تعهدات ایران به معاهدات بین المللی هسته ای اشاره كرد و افزود: هر چند ایران به همه تعهدات بین المللی خود پایبنده بوده است، اما از سوی دیگر اسراییل كه همواره ایران را تهدید كرده است دارای رفتارهای مرموز است.

وی معتقد است 'ایران حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را طبق پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای دارد و كشورهایی از قبیل برزیل، آرژانتین، ژاپن و سایر كشورها نیز با استناد به همین پیمان در حال استفاده از انرژی هسته ای با مقاصد علمی هستند'.

این استاد دانشگاه مالزی همچنین به فتوای مقام معظم رهبری در مورد غیراسلامی بودن تولید و ذخیره سلاح های هسته ای در سال 2005 اشاره كرد.

وی همچنین به صلح دوست بودن ایران اشاره كرد و افزود 'باید به خاطر داشت كه ایران در تاریخ هیچ وقت به كشوری حمله نكرده و آن را اشغال نكرده است. اسراییل به طور غیرقانونی بخش زیادی از فلسطین، سوریه و لبنان را به اشغال خود در آورده كه این امر باعث مخالفت های زیادی از جمله از سوی ایران شده است'.

استاد حقوق دانشگاه های مالزی گفت: به رغم تبلیغات گسترده اسراییل و آمریكا در مورد انقلاب ایران، این كشور همواره تكثر فرهنگی و مذهبی را مجاز دانسته است.

وی ضمن اشاره به بازدید خود از اماكن مذهبی یهودیان، زردتشتیان، مسیحیان و ارامنه نوشت: طبق ماده 64 قانون اساسی ایران زرتشتیان و كلیمیان هر كدام یك نماینده و مسیحیان آشوری و كلدانی در مجموع یك نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هر كدام یك نماینده در مجلس ایران دارند.

'فاروقی' به رفتارهای وحشیانه رژیم صهیونیستی در 65 سال گذشته اشاره كرد و نوشت: كاملا غیر منطقی است كه اسراییل به رغم تهدیدات، خود به ساخت سلاح هسته ای اقدام می كند اما ایران را به خاطر انرژی هسته ای تهدید كننده می داند.

وی همچنین خواسته های 'باراك اوباما' رییس جمهوری آمریكا كه خواستار متوقف كردن غنی سازی اورانیوم، تعطیلی سایت 'فردو' و همچنین تحویل اورانیوم 20 درصد غنی شده را بدون پایه و اساس قانونی دانست.

این مقام مالزیایی خاطر نشان كرد 'در یك سطح بالاتر باید ذكر شود عدم توانایی سازمان ملل جهت واكنش به رژیم اسراییل در 65 سال گذشته ناشی از حمایت نظامی، مالی و دیپلماتیك ایالات متحده آمریكا از این رژیم است.

در پایان این مقاله آمده است، توافق هسته ای با ایران و صلح با اعراب به نفع كامل آمریكا است و آمریكا در این زمان می تواند منافع خود را كسب كند و در مجموع كسانی كه مخالف با جنگ هستند و داشتن سلاح هسته ای را سوء استفاده شرم آور از علم می دانند باید از توافق هسته ای ایران و قدرت های غربی استقبال كنند و اسراییل را به خاطر واكنش نامناسب خود به این توافق محكوم كنند.

آساق**د.م**1611