نیویورك-ایرنا- رییس جمهور آمریكا اعتراف كرد كه به دلیل مشكلات امنیتی امكان استفاده از گوشی آیفون ساخت شركت اپل را ندارد.

به گزارش ایرنا، باراك اوباما در دیدار با گروهی از جوانان حامی لایحه درمانی رایگان آمریكا معروف به (اوباماكر) گفت : از ابتدای دوران ریاست جمهوری تاكنون از استفاده گوشی آیفون منع شده ام و گوشی مدل های قدیمی از جمله بلكبری به همراه دارم.

رییس جمهور آمریكا گفته است به دلایل امنیتی تنها 10 نفر آدرس ایمیل شخصی او را دارند.

بر اساس افشاگری های ادوارد اسنودن از كاركنان سازمان جاسوسی آمریكا كه هم اكنون به روسیه گریخته است، بسیاری از شركت های فناوری در آمریكا به سازمان اطلاعات این كشور اجازه مستقیم دسترسی به سرورهای خود را داده اند كه همه اطلاعات كاربران را در بر می گیرد.

بر اساس برخی گزارش ها، تلفن‌های آیفون اپل، از سطح امنیتی پایینی برخوردار هستند و در برابر حملات سایبری یكی‌ از ضعیف‌ترین دستگاه‌های تلفن همراه در بازار به شمار می روند.

با توجه به محبوبیت و فروش بالای دستگاه‌های تلفن همراه آیفون اپل در بازار‌های جهانی‌ و سطح پایین امنیتی این دستگاه ها، بسیاری بر این باورند، با استفاده از محصولات اپل جاسوسی از حریم خصوصی آنان بسیار راحت شده است.

در حالی كه مقام های ارشد آمریكا از جمله رییس جمهور این كشور از استفاده گوشی آیفون منع شده اند، بسیاری از شخصیت ها، نمایندگان مجلس و مسوولان كشورهای مختلف در نشست های محرمانه خود نیز گوشی آیفون و یا سایر محصولات اپل از جمله تبلت به همراه دارند.

جدید ترین مدل گوشی آیفون به نام (Fife s) این قابلیت را دارد كه اثر انگشت كابران را ثبت كند.

اروپام **1908