اردبیل - ایرنا - بسیاری از مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی استان اردبیل گویی هنوز تغییر فضای رسانه ای كشور در دولت تدبیر و امید را درك نكرده و همچنان با رسانه ها بویژه از نوع مكتوب آن بیگانه اند.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار ایرنا ، این مدیران در ماههای اخیر تقریبا ارتباط خود را با رسانه ها ی عمدتا مكتوب بطور كامل قطع كرده و پاسخگوی پرسش های خبرنگاران نیستند.

آنها در این مدت حتی از برگزاری نشست های خبری كه به نوعی ارایه عملكرد خود آنها می باشد خودداری كرده و ترجیح می دهند كه گزارش های غیر حرفه ای و با سطح نازل را در پایگاههای اطلاع رسانی دستگاه مطبوع خود منتشر كنند.

فعالان رسانه ای استان اردبیل انتظار دارند كه مسوولان دستگاههای اجرایی به فضای راكد رسانه ای فعلی پایان داده و در تنویر افكار عمومی با توجه به فضای جدید اقدام كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در طی چند ماه گذشته تعداد زیادی از مدیران دستگاههای اداری حتی از ارایه گزارش و اخبار به ایرنا بعنوان رسانه رسمی دولت طفره می روند.

از جمله دستگاههایی كه در این مدت خبرنگار ایرنا برای پاسخگویی به آنها مراجعه و یا تماس تلفنی و كتبی برقرار كرد و با وجود پیگیری مستمر موفق به دریافت اطلاعات مورد نیاز نشد، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شركت آب منطقه ای ، آب و فاضلاب شهری و روستایی ، اداره كل فرودگاه ، شهرك های صنعتی ، پزشكی قانونی ، برخی معاونت های استانداری اردبیل و .. بودند، ضمن اینكه برخی دیگر از دستگاهها نیز كمترین ارتباط را با رسانه ها دارند.

خبرنگاران استان از استاندار جدید اردبیل انتظار دارند همسو با سیاست پاسخگویی و نقدپذیری دولت اعتدال نسبت به مدیریت فضای اطلاع رسانی در تعامل دستگاههای اجرایی با رسانه ها اقدام اساسی كنند.

/530/8124