بجنورد - ايرنا - 56 نفر از نجاتگران جمعيت هلال احمر خراسان شمالي در مناطق مختلف اين استان به تجهيزات ويژه امداد انفرادي در برف و كولاك مجهز شدند.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اين نهاد در روز يكشنبه، مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان شمالي با اشاره به سردسيري، كوهستاني بودن و وجود مسيرهاي سختگذر در منطقه، هدف از اين اقدام را آماده سازي گروهي مجهز براي امدادرساني زمستاني عنوان كرد.

'حامد سجادي' افزود: اين افراد در قالب طرح زمستانه امداد و نجات در جاده ها و مناطق كوهستاني استان به افرادي كه در برف و كولاك گرفتار شوند، امدادرساني خواهند كرد.

وي ابراز اميدواري كرد كه تحويل اين تجهيزات به نجاتگران، عمليات امدادي آنان در محل حادثه را شتاب دهد و افزود: به همين منظور تجهيز پايگاه هاي داوطلبي در روستاها و شهرها نيز با هدف ايجاد سرعت عمل در امدادرساني حوادث احتمالي صورت مي گيرد.

سجادي اعتبار هزينه شده براي خريد هر كوله تجهيزات امدادي را بيش از 10 ميليون ريال عنوان كرد.

كوهستاني بودن استان خراسان شمالي و وجود زمستان هاي عمدتا سرد و گردنه هاي برفگير، بعضا موجب گرفتار شدن مسافران و نيز افراد محلي در كولاك هاي زمستاني مي شود.

بهمن سال 90 سه جوان روستايي بجنورد در مسير رفتن به روستاي خود در محدوده گردنه برفگير 'اسدلي' گرفتار برف و كولاك شده و جان باختند. ك/1

626