وزیران امور خارجه روسیه و لهستان بر ادامه گفت وگوها تاکید کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/21 سیاسی.لهستان .روسیه برلین- وزیران امور خارجه روسیه و لهستان بر ادامه گفت و گوها برای کاهش تنش بین دو کشور به دلیل استقرار سیستم سپر دفاع موشکی آمریکا در لهستان و بحران گرجستان تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری د پ آ آلمان از ورشو، رادوسلاو سیکورسکی وزیر امور خارجه لهستان بعد از دیدار روز پنجشنبه با سرگئی لاوروف همتای روسی خود آمادگی کشورش را برای ادامه مذاکرات جهت انجام اقدامات اعتماد ساز با مسکو اعلام کرد.
سیکورسکی که قبلا از امکان حضور بازرسان نظامی روسیه در پایگاه های استقرار سیستم سپر دفاع موشکی در لهستان خبر داده بود، گفت: معاونین وزرای خارجه دو کشور بزودی پیشنهادهایی برای انجام اقدامات اعتمادساز در جهت کاهش تنش ها ارایه می کنند.
وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت: لهستان تهدیدی برای این کشور نیست، ولی پایگاه های نظامی آمریکا از طریق این کشور به مرزهای روسیه نزدیک شده اند.
لاوروف افزود: موشک های دوربرد آمریکا انبار سلاحهای استراتژیک روسی را مورد هدف قرار داده اند.
وی گفت: مسکو آماده دریافت پیشنهادهای مشخصی از سوی لهستان برای کاهش تنش هاست.
آمریکا و لهستان در ماه اگوست توافقنامه ای امضا کردند که به دنبال آن 10 سیستم سپر دفاع موشکی در شمال لهستان مستقر می شود.
روسیه استقرار این موشک ها را تهدیدی استراتژیک ارزیابی و لهستان را تهدید نظامی کرده بود.
رسانه های خبری روسیه بعد از این توافق از لغو دیدار وزیر امور خارجه روسیه از لهستان خبر داده بودند.
لهستان نیز به دنبال حمله روسیه به گرجستان ضمن محکوم کردن آن، خواستار عضویت سریع گرجستان و اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو شده بود.
اروپام 1368**1275**250**2051** شماره 103 ساعت 18:09 تمام