يزد-ايرنا-فرماندار ميبد گفت تضعيف حقوق زنان در برخي بخشها بويژه بخش خصوصي و صنعت كار بسيار ناپسندي است.

به گزارش روز شنبه ايرنا محمد رضا رجايي در نشستي با اشاره به تضعيف حقوق زنان در اجتماع گفت: كارگروه زنان و خانواده بايد با همكاري فرمانداري اين نگراني ها را رفع كند.

فرماندار ميبد با اشاره به كمبود اعتبارات اداره ورزش و جوانان گفت:متاسفانه در 2 سال آخر دولت دهم ، هيچ گونه اعتباري به اداره ورزش و جوانان اختصاص نيافت و همين امر باعث شد كه احداث استخر شنا در ميبد در مدت زمان مشخص به اتمام نرسد .

رجايي از تعمير و تكميل استخر شناي ميبد خبر داد و افزود: با اعتباري كه براي تكميل و استخر گذاشته شده است بزودي شاهد فعاليت زنان در اين بخش خواهيم بود.

وي تصريح كرد:كارگروه زنان و خانواده بايد در حوزه مشاوره و آموزش مهارت هاي زندگي با اداره بهزيستي و اداره تبليغات و در حوزه ورزش با اداره ورزش و جوانان تعامل و پيوند خود را قوي تر كند.

مشاور استاندار و مدير كل امور بانوان و خانواده استان هم در ادامه گفت:متاسفانه در سال هاي اخير با توجه به وضعيت حاكم در استان ، هيچ يك از مصوبات كارگروه زنان و خانواده به شوراي برنامه ريزي و توسعه استان راه پيدا نكرد و اين يكي از نقاط منفي اين كارگروه بود.

مريم عبدالحسين زاده افزود:اين در حالي است كه ما با توجه به وظايف برون سازماني دستگاهها كه از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تدوين شده؛ سند عفاف و حجاب را در استان بومي كرديم و سند خانواده را هم با استفاده از اسناد بالادستي تهيه نموديم .

وي ارائه طرح تفكيك مسائل و مشكلات زنان شهرستان ها را از نقاط مثبت كارگروه زنان و خانواده عنوان كرد و افزود:شهرستان ميبد نخستين شهرستاني بود كه گزارش كامل و جامع اي را از وضعيت زنان شهرستان ارائه نمود.;/2

1968