تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳

تهران- ایرنا- سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم و دوازدهمین دوره رقابت های قرآنی دانشجویان ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حافظان و قاریان قرآن كریم در سطح نیروهای پایور، وظیفه و دانشجوی ارتش روز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش، در این دوره از رقابت ها كه به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در رشته های حفظ كل، 20، 15، 10 و 5 جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم سطح 1 و 2 و اذان برگزار می شود، 125 نفر از مجموع پنج اداره عقیدتی سیاسی تابعه ارتش شركت دارند.

از این تعداد،30 نفر در مقطع كاركنان پایور، 30 نفر در مقطع كاركنان وظیفه و 33 نفر در مقطع دانشجویان به عنوان برگزیدگان این مسابقات معرفی خواهند شد. منتخبین قرآنی مقطع كاركنان پایور و وظیفه این مسابقات نیز به عنوان نمایندگان ارتش به مسابقات دوسالانه قرآن كریم نیروهای مسلح اعزام خواهند شد كه از بین نفرات منتخب این مسابقات، نفرات برتر به عنوان تیم قرآنی نیروهای مسلح، به مسابقات قرآن كریم نیروهای مسلح كشورهای اسلامی و همچنین مسابقات صلح و دوستی قرآن كریم ایران و عمان اعزام خواهند شد.

در حاشیه این دوره از رقابت های قرآنی، از پیشكسوتان قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر خواهد شد.

آئین پایانی این مسابقات در روز پنجشنبه این هفته (28 آذر ماه) در مركز همایش های كوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور جمعی از شخصیت های قرآنی كشور و نیز تعدادی از فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

اجتمام**1478