بجنورد - ایرنا - مدیركل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: هفت هزار و 67 واحد مسكن مهر از طرحهای دولت دهم در این استان نیمه كاره مانده است.

'علی اصغر بدیعی مقدم' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این واحدهای مسكونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت شامل بجنورد، شیروان و اسفراین بین 70 تا 80 درصد پیشرفت اجرا دارند.

وی گفت: سه هزار و 840 واحد مسكونی مهر نیمه كاره نیز در 'گلستان شهر' واقع در شش كیلومتری بجنورد قرار دارند.

او اضافه كرد: با تامین به موقع اعتبار مالی بخشی از این واحدهای مسكن مهر تا پایان امسال و مابقی نیز حداكثر تا نیمه نخست سال آتی تكمیل و به متقاضیان ثبت نام كرده واگذار می شوند.

دبیر شورای مسكن خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر آن دو هزار و 292 واحد مسكن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت این استان با نظارت بنیاد مسكن در دست اجرا است كه آنها نیز تا پایان امسال تكمیل می شوند.

وی گفت: با آغاز اجرای طرح مسكن مهر در استان خراسان شمالی از سال 86 تاكنون سه هزار 500 واحد مسكونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 15 هزار و 782 واحد نیز در شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان افتتاح شده است.

بدیعی مقدم در مورد سنددار شدن واحدهای مسكن مهر، بدون اشاره به آمار اسناد صادره، عمده ترین مشكل برای صدور سند را مربوط به واحدهای مسكونی تحت نظارت شركتهای تعاونی مسكن مهر دانست.

وی اضافه كرد: برای شركتهایی كه تمام اعضای آنها موفق به پرداخت سهم خود در ساخت نشدند، با درخواست مدیران عامل این شركتها برای این واحدها سند صادر نشده است.

او گفت: برای سایر واحدهای مسكونی مهر كه با پیمان سپاری انبوه سازان و تحت عنوان خودمالكی در خراسان شمالی ساخته شده اند سند با تكمیل واحد صادر شده است.

مدیركل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی زمانبر بودن صدور سند در دفتر اسناد را عامل دیگر تاخیر در صدور سند مالكیت برای واحدهای مسكن مهر دانست.

وی اضافه كرد: با صدور سند برای واحدهای مسكونی مهر و ارائه آن به بانك پرداخت اقساط تسهیلات مسكن باید از سوی متقاضیان آغاز شود.ك/3

2712/626