دزفول -ايرنا -نخستين نشست هم انديشي حوزه و دانشگاه ، روز چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامي واحد دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا امام جمعه دزفول در اين نشست در سخناني با بيان اينكه حوزه و دانشگاه موجب دميدن روح اميد و تلاش در جامعه مي شوند گفت:وحدت حوزه ودانشگاه بايد از قالب شعار خارج و به عمل برسد.

حجت الاسلام 'سيدمحمدعلي قاضي دزفولي' افزود:عملي شدن وحدت حوزه و دانشگاه خير وبركات فراواني به همراه داشته و اين در سايه تعامل هر چه بيشتر اين دو محقق مي شود.

وي گفت:اثر گذاري هيچ قشري در جامعه به اندازه حوزه و دانشگاه نبوده لذا بايد اين دو همديگر را باور داشته باشند.

وي با اشاره به آسيب ها و موانع موجود بين اين دو قشر افزود: تفكرات ، نگرش ها و اختلاف نظرات فراواني در مورد حوزه و دانشگاه وجود دارد كه بايد در يك بستر علمي ومنطقي و در فضايي آرام به چالش كشيده شود.

حجت الاسلام قاضي دزفولي بحث جدايي دين از سياست و اسلام منهاي روحانيت را از چالش هاي مهمي عنوان كرد كه در دانشگاه مطرح است و گفت:اختلافاتي كه بين اين دو قشر مطرح مي شود حول اين دو مسئله بوده كه بايد با ارائه راهكارهايي اين انتخاب را برداشت.

امام جمعه دزفول اصلاح جامعه را در وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: اگر هر كدام از اين دو قشر آسيب ببيند جامعه آسيب خواهد ديد.

وي رشد علمي و جهاد علمي را يكي از مناسب ترين بسترهاي وحدت حوزه و دانشگاه عنوان كرد وگفت:وحدت حوزه و دانشگاه موجب پيشرفت و اعتلاي جامعه مي شود لذا مسووليت سنگيني بر عهده دارند.

حجت الاسلام قاضي دزفولي با اشاره به مذاكرات هسته اي اظهار داشت: ايران اسلامي در حال گذر از يك پيچ تاريخي مهم است زيرا ديپلماسي آمريكايي ها ديپلماسي تهديد و تحقير است.

مسوول حوزه علميه دزفول به مسوولان هشدار داد در مصاحبه ها و سخنراني ها هوشيار باشند زيرا دشمن در اين زمان حساس روي تك تك سخنان مسوولان حساب باز كرده وسو استفاده مي كند.

امام جمعه دزفول افزود:مسوولان بايد بدانند در مقابل دشمن كينه توزي كه هيچ اعتمادي به آن نيست چگونه مقابله كنند و به هيچ عنوان نبايد دشمن را دست كم گرفت.

وي اظهار داشت:دشمن وقتي به منافع خود دست مي يابد زير عهد خود مي زند لذا به دشمني با اين خصوصيات نبايد اعتماد كرد.

حجت الاسلام قاضي دزفولي خواستار تداوم نشست هاي حوزه و دانشگاه شد.

در اين نشست پيام حميد ميرزاده رييس دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه قرائت شد.ك/2

7278/648