كاشان - ايرنا - سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان از اجراي احكام دادگستري در بازار و هشدار به متخلفان در اين بافت تاريخي خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي اين اداره 'مهران سرمديان' اظهار داشت: با توجه به روند مرمت هاي غير مجاز در بازار تاريخي كاشان و با وجود تذكرات مستمر ماموران يگان حفاظت اداره ميراث، فرهنگي صنايع دستي و گردشگري كاشان و توجه نكردن مالكان متخلف در بازار، اين اداره توسط نيروهاي اجرايي اقدام به رفع آثار تخلف خواهد كرد و هزينه هاي مربوط به رفع آثار تخلف از مالكان طي مراحل قانوني دريافت خواهد شد.

وي افزود: متخلفان ديگري كه در چند سال گذشته بدون مجوز و يا برخلاف مجوز اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان در بازار و بافت تاريخي كاشان اقدام به رفع آثار تخلف نكرده اند در آينده نزديك در انتظار اجراي احكام قضايي باشند.

وي به افرادي كه در محوطه هاي باستاني، بافت تاريخي و بازار كاشان اقدام به ساخت بنا، مرمت هاي غيرمجاز يا اقدام به تخريب آثار تاريخي كنند، تذكر داد كه ميراث فرهنگي با همكاري دستگاه قضايي با افراد متخلف برخورد قانوني خواهد كرد.

بازار كاشان يكي از باشكوه ترين بازارهاي تاريخي ايران است كه در سال 1355 با شماره 1284 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.

7429/562/1042