ساري- ايرنا- مديركل فن آوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري مازندران گفت: الكتروينكي شدن ارائه خدمات به شهروندان در شهرداري ها سبب كاهش فساد اداري در اين نهاد شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ' ابوذر قرباني ' روز چهارشنبه در نخستين همايش منطقه اي شهرداري و شهروند الكترونيك شمال كشور در آمل افزود: اجراي طرح شهروند الكترونيك، فساد اداري را به پايين ترين حد خود رسانده و توليد ناخالص ملي، كارآمدي و عدالت اجتماعي را افزايش داده است.

وي ادامه داد: شهرداري هاي مازندران اكنون بايد براي رشد و تعالي در خدمت رساني سريع به شهروندان به فكر راه اندازي سازمان فناوري اطلاعات باشند.

مديركل فن آوري اطلاعات استانداري مازندران به راه اندازي سازمان فناوري اطلاعات (فاوا) در شهرداري آمل اشاره كرد و گفت: با حمايت هاي شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر آمل اين سازمان در مدت كوتاه از زمان راه اندازي موفقيت هاي مهمي كسب كرد.

مديرعامل سازمان فن آوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري آمل هم در اين همايش گفت: جايگاه مديريت شهري در روند توسعه شهر و بهبود عوامل شهري و شهروندي نقش مهم و بسيار تعيين كننده اي دارد.

' ابراهيم مختاري ' افزود: اين موضوع جامعه مديريت شهري را ناگزير مي كند، براي بهبود و تسريع در امور جامعه شهري و ارائه خدمات مناسب، به سمت بهره گيري از فناوري اطلاعات و برنامه هاي هوشمند گرايش پيدا كند.

وي ادامه داد: همسو با اين اهداف و خواسته ها، سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري آمل به عنوان نهمين سازمان وابسته به اين نهاد در سال 1388 راه اندازي شد و هدف آن نيز ساماندهي امور فناورانه و فناوري اطلاعات اعم از سخت افزاري ، نرم افزاري ، آموزش در شهرداري و سازمان هاي وابسته بوده است.

مديرعامل سازمان فن آوري اطلاعات وارتباطات شهرداري آمل گفت: اين سازمان داراي 11 نيروي اصلي متخصص و 33 نيروي زير مجموعه است كه در زمينه سامانه يكپارچه شهرسازي ، اتومايسيون ، دوربين هاي مدار بسته و ديگر زمينه هاي فناورانه در حال خدمات رساني به شهروندان هستند.

وي افزود: هم اكنون در شهرداري آمل همه درخواست هاي شهروندان نظير ثبت درخواست ها ، صدور انواع استعلام ، صدور پروانه و پايان كار، پرداخت عوارض نوسازي و غيره به صورت الكترونيك انجام مي شود.ك/3

7327/1654