بيجار- ايرنا - رييس اداره مخابرات شهرستان بيجار گفت: با توجه به خودداري شركت ارتباطات زيرساخت از فروش اضافه پهناي باند اينترنت به شركت مخابرات، اداره مخابرات بيجار فروش اينترنت به متقاضيان جديد را متوقف كرده است.

اصغر فرجوند روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با توجه به اين مشكل، شركت مخابرات نمي تواند به هيچ متقاضي جديدي اينترنت ارائه دهد اما در ارائه خدمات به مشتركين گذشته مشكلي پيش نيامده است.

وي اظهار كرد: روزانه تعداد زيادي از مردم بيجار براي خريد اشتراك اينترنت پرسرعت به مخابرات بيجار مراجعه مي كنند و با پاسخ منفي مواجه مي شوند كه موجب نارضايتي آنها شده است.

پيشتر معاون شركت مخابرات ايران از دستور مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت براي توقف فروش پهناي باند اينترنت به دليل بدهي مخابرات خبر داده بود در حالي كه به گفته معاون شركت مخابرات ايران تنها اختلاف حسابي وجود دارد و اين شركت به زيرساخت بدهي ندارد.

رييس اداره مخابرات شهرستان بيجار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اختلالات پيش آمده در مدت يك هفته اخير در تلفن هاي ثابت و همراه اول، گفت: با تلاش شبانه روزي و پيگيري مستمر كارشناسان شهرستان و استان، اختلال پيش آمده در شبكه مخابرات شهرستان رفع شده است.

وي با بيان اهميت و نقش سيستم مخابرات در حوادث و وقايع غيرمترقبه گفت: مسوولين شهرستان بايد در پدافندهاي غيرعامل و عامل به موقعيت و نقش مخابرات توجه جدي داشته باشند.

به گفته فرجوند عدم همكاري اداره برق و شهرداري بيجار، باعث شده است كار نصب دستگاه تقويت BTC براي نقاط كور شهرك انديشه و تخت راكد بماند.

رييس اداره مخابرات بيجار به توصيه فرماندار اين شهرستان براي تعامل و كار گروهي اشاره كرد و خواستار اجرايي شدن اين توصيه توسط مسئولين شهرداري و اداره برق شد.

فرجوند به اجاره بسيار گزاف محل نصب دستگاه هاي تقويت كننده توسط شهرداري اشاره كرد و گفت: همكاري بخش خصوصي و منازل نسبت به ادارات دولتي بيشتر است اين درحالي است اين ادارات در بلند مدت مي توانند از انتفاع راه اندازي و كاركرد سيستم مخابرات بهره مند شوند.ك/3

7350/570