تبريز- ايرنا- رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي گفت: سامانه مكانيزه كاداستر ويژه معادن به عنوان بخشي از طرح ايجاد سامانه اطلاعات مكاني معادن براي صدور پروانه اكتشاف به صورت آزمايشي در استان اجرا شد.

محمدجعفرعظمايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين طرح پس از چندين دوره كار كارشناسي و برگزاري جلسات تحليل و بررسي فرآيندها، متناظر با آيين نامه جديد قانون معادن به اجرا در آمد.

وي اضافه كرد: با استفاده از اين سامانه تمام فرايندهاي پيشين كه با كاغذ انجام مي شد حذف شده و سامانه جديد به صورت مكانيزه اقدام به صدور پروانه اكتشاف در كمترين زمان ممكن مي كند.

عظمايي با بيان اينكه انجام طرح ساماندهي محدوده هاي معدني كشور براي پياده سازي سامانه كاداستر معادن ضروري است، گفت: با اتمام اين طرح در آذربايجان شرقي و رفع نواقص مربوط به اين محدوده ها، سامانه ياد شده قابليت پياده سازي در سراسر كشور را پيدا كرد.

وي ادامه داد: جلسات تحليل فرآيندها تا صدور پروانه بهره برداري در حال برگزاري است و تا ماه آتي اين فرآيند نهايي شده و با اتمام طرح ساماندهي محدوده هاي معدني اين سامانه در كل كشور اجرا مي شود.

7240/245