اشنويه، مهاباد - ايرنا - رييس اداره منابع طبيعي اشنويه گفت: شماري از دامداران اين شهرستان با شركت در يك دوره كلاس هاي آموزشي - ترويجي با نحوه بهره برداري صحيح از عرصه هاي طبيعي آشنا شدند.

سيدكامل حسيني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در اين دوره آموزشي يك روزه كه در روستاي ميرآباد اين شهرستان برگزار شد 350 نفر از بهره برداران، دامداران و مجريان طرح هاي مرتعداري حضور داشتند.

وي هدف از برگزاري اين دوره آموزشي را آشنايي دامداران با شيوه هاي صحيح بهره برداري و حفاظت از منابع و سرمايه هاي ملي در مراتع و مناطق جنگلي اين شهرستان عنوان كرد.

حسيني گفت: اين دوره آموزشي زير نظر كارشناسان اين اداره برگزار و 15 عنوان آموزشي در خصوص بهره برداري و حفاظت از مراتع و مناطق جنگلي به حاضران آموزش داده شد.

وي تربيت آبخيزيار ماهر، بهره برداري از محصولات جنگلي و مرتعي، اطفاء حريق، تبديل ديمزارهاي كم بازده به علوفه و آشنايي مجريان با طرح هاي مرتعداري را از جمله مباحث آموزشي در اين دوره برشمرد.

حسيني همچنين جنگلكاري و توسعه فضاي سبز، آشنايي با علل تخريب عرصه هاي جنگلي و مرتعي، زراعت چوب، حفاظت و احياء منابع طبيعي با مشاركت جوامع محلي و آشنايي دامداران و روستائيان با قوانين و مقررات منابع طبيعي را از ديگر عناوين آموزشي دوره هاي ترويجي در شهرستان اشنويه عنوان كرد.

584/581