رشت- ایرنا - عضو كمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان از انتشار پوستر جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی فجر خبر داد.

' قاسم مصفا ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینكه جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی فجر امسال برای نخستین بار برگزار می‌شود، افزود: خبرنگاران استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، قزوین و زنجان در جشنواره مذكور حضور می یابند.

وی به توزیع فراخوان جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فجر اشاره كرد و گفت: كمیته تخصصی داوری مركب از كارشناسان، متخصصان و استادان رشته‌های مربوطه تشكیل می‌شود.

مسوول روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رسانه‌های گروهی را دانشگاه عمومی در راستای شكوفایی و اعتلای فرهنگ جامعه و همچنین ترویج ارزش‌های اسلامی و ملی عنوان كرد.

مصفا رسانه‌های گروهی را در فرآیند ارتباطات و جابه‌جایی اطلاعات در درون جامعه سهیم دانست و بیان كرد: رسانه‌های گروهی با كاركرد خود در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‌توانند به موازات تحولات عمیق در نهادهای سیاسی،اجتماعی، فرهنگی و تغییر باورها و ارزش‌های مسلم جامعه كارساز باشند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره مذكور اظهار كرد: آشنایی با ظرفیت‌ها و رقابت‌های رسانه‌های مكتوب و مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها از اهداف برگزاری جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فجر است.

وی تاثیر انقلاب اسلامی در كاركرد رسانه ها، آسیب شناسی انقلاب اسلامی، نقش رسانه ها در مقابله با تهدیدات دشمنان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش رسانه در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی، ولایت پذیری و نقش آن در شكل گیری انقلاب اسلامی و تداوم آن، تاثیر انقلاب اسلامی ایران در شكل گیری و پیدایش بیداری اسلامی را محورهای جشنواره منطقه ای مطبوعات عنوان كرد.

وی اضافه كرد: آخرین مهلت دریافت آثار هفته اول اسفندماه 92 است.ك/3

1881/ 603