رشت - ايرنا - امام جمعه موقت رشت گفت: ملت ايران قدردان انقلاب و بركات نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند كه با مجاهدت هاي امام راحل به ثمر رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين 'يوسف صديق عرباني' در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلي امام خميني (ره) اين شهر افزود: پيروزي انقلاب اسلامي نعمتي است كه خداوند به ملت ايران عطا كرده بنابراين بايستي بيش از پيش قدر اين نعمت و نظام جمهوري اسلامي را بدانيم.

وي با بيان اينكه ملت ايران به رهبري امام راحل با دستان خالي انقلاب اسلامي را به پيروزي رساندند، اظهار كرد : امروز كشور با همه توطئه ها و تحريم هاي دشمنان، به عنوان كشوري قدرتمند در دنيا مطرح است.

خطيب جمعه رشت به تلاش دشمنان عليه ايران اسلامي اشاره و خطاب به آنان خاطرنشان كرد: ايران اكنون يك ابر قدرت جهان اسلام شناخته مي شود و امروز ملت ايران به استقلال و توانمندي هاي كشورشان افتخار مي كنند.

وي در ادامه با اشاره به ديدار روز گذشته مردم قم با رهبر معظم انقلاب و بيانات ايشان گفت: سخنراني معظم له در بخش دشمن شناسي، بصيرت و پايبندي ملت ايران به آرمان ها و ارزش هاي والاي انقلاب، واجد اهميت بسياري است كه بايد مورد توجه دقيق قرار بگيرد.

حجت الاسلام صديق عرباني در بخش ديگري از سخنانش؛ با تاكيد بر لزوم رسيدگي به وضعيت محرومان تصريح كرد : بيشترين محرومان را در استان گيلان داريم بنابراين رسيدگي به وضعيت آنان بايستي مورد توجه جدي مسوولان قرار گيرد.

وي ضمن تبريك به سرپرست جديد دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان از وي خواست تا رسيدگي بيمارستان هاي دولتي را مورد توجه جدي قرار دهد .

امام جمعه موقت رشت با اشاره به هشتم ربيع الاول سالروز شهادت امام حسن عسكري (ع) اظهار كرد: ايران اسلامي سرشار از عشق و علاقه به اهل بيت عصمت و طهارت است.

وي با بيان اينكه روز به روز عشق و ارادت مردم به اهل بيت بيشتر مي شود ، يادآور شد : عظمت امام حسين (ع) عالم گير و عزت امام زمان (عج) جهان گيرتر شده و اين، وعده خداوند در قرآن كريم است.

خطيب جمعه شهر رشت به فرارسيدن 26 دي ماه سالروز فرار پهلوي دوم از كشور نيز اشاره و اضافه كرد: اين روز، نقطه عطفي در تاريخ ايران اسلامي است.ك/2

7286/695