رشت - ايرنا - مشاور عالي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور گفت: انسجام و همدلي، عامل ولايت و امامت است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين 'سيد محمدرضا طباطبايي نسب' به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسكري (ع) پس از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر رشت، نظام و شكل گيري انسان را از ديگر اثرات ولايت و امامت نام برد و افزود: فراگيري و عشق به دين در سايه محبت به اهل بيت (ع) به دست مي آيد.

وي اظهار كرد: محبت اهل بيت سرمايه اي است كه خداوند به ما ارزاني داشته، بنابراين بايستي قدر آن را بدانيم.

مشاور عالي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور خاطرنشان كرد: محبت به اهل بيت (ع) همچنين موجب در امان ماندن انسان از فساد مي شود.

وي با بيان اينكه فساد در دنيا و انحراف و انحطاط وهابي ها ، آل سعود و آل خليفه به دليل دوري از اهل بيت است؛ تصريح كرد : نزديكي به اهل بيت موجب سعادت و دوري از آنان، موجب انحراف مي شود.

حجت الاسلام طباطبايي نسب با تاكيد بر ضرورت نزديكي جوانان به اهل بيت عطمت و طهارت اظهار كرد: بايستي زمينه عشق و دلدادگي جوانان به اهل بيت را فراهم كنيم تا به سعادت و رستگاري دست يابند.

وي با بيان اينكه ارزش انسان به توجه و دلدادگي اش به ولايت است ، يادآور شد : هر چه تقرب به امامت و ولايت بيشتر باشد؛ ارزش انسان بالاتر است.

وي در ادامه به حضور پرشور و گسترده مردم ايران اسلامي در نهم دي ماه اشاره و خاطرنشان كرد: 9 دي حماسه اي بي نظير در تاريح انقلاب اسلامي موجب بيداري ملت ايران شد.

وي از گيلاني ها به دليل حضور پرشورشان يك روز زودتر از حماسه نهم دي در تاريخ هشتم دي قدرداني كرد.ك/2

7286/695