رشت - ايرنا - امام جمعه اهل سنت تالش گفت : حفظ وحدت موجب پايداري و تداوم امنيت در مقابل توطئه هاي دشمنان مي شود .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، ' حسين خاني پور ' روز يكشنبه در نشست هم انديشي روحانيون و فرهيختگان اهل تشيع و تسنن افزود : امنيت ما در گرو حفظ ارزشهاي انقلاب است و حفظ نظام و انقلاب در گرو تداوم وحدت است .

وي عدم شناخت اهل تشيع و تسنن را نسبت به همديگر عامل به خطر افتادن وحدت دانست و اظهار كرد : براي نا اميد كردن دشمن بايد با الگو گرفتن از سيره پيامبر مهرباني ، رافت و مشتركات ديگر وحدت بين مسلمانان را حفظ كرد .

وي اضافه كرد : دشمنان بهترين مكان ، براي ايجاد اختلاف و تفرقه بين مسلمانان را جايي مي دانند كه آنها در كنار هم زندگي مي كنند ؛ از اينرو بايستي با آگاهي و ايجاد وحدت توطئه هاي دشمن را خنثي كرد .

امام جمعه اهل تشيع تالش نيز در اين نشست گفت : در آيات مختلف قرآني و نگرش به سيره عملي پيامبر اكرم (ص) بر حفظ وحدت تاكيد فراواني شده است .

حجت الاسلام ' انصاري' افزود : دشمن امروز بهترين راه براي تسلط به كشورهاي اسلامي را ايجاد تفرقه بين مسلمانان و بزرگ كردن اختلافات و شكاف هاي بين آنان مي داند .

وي اهل تسنن و تشيع تالش را داراي وحدت خواند و گفت : برنامه هاي مشترك بين اهل تسنن و تشيع بايد به هفته وحدت منحصر نشود ؛ بلكه براي حفظ بيشتر وحدت اين برنامه ها را با برگزاري جلسات مشترك در طول سال نيز بايد ادامه داد .

همچنين مديركل تبليغات اسلامي گيلان در اين نشست گفت : انقلاب اسلامي موهبتي است كه به بركت خون شهيدان ، رهبري امام راحل و رهبري مقام معظم رهبري و حضور خدمتگزاران صديق پايدار مانده است .

حجت الاسلام' جمال ياري' يكي از بركات انقلاب اسلامي را اقتدار اسلامي دانست و افزود : اكنون با اقتدار اسلامي ، اسلام تهديدي براي استكبار جهاني و شيطنت هاي دشمنان محسوب مي شود .

وي اين اقتدار اسلامي را مرهون وحدت ايجاد شده بين اهل تسنن و تشيع با الگو قرار دادن سنت پيامبر با تبعيت از ولايت فقيه عنوان كرد .

نشست هم انديشي روحانيون و فرهيختگان اهل تشيع و تسنن امروز(يكشنبه) به مناسبت هفته وحدت در بيت نماينده ولي فقيه در گيلان برگزار شد . ك/2

7296/604