سمان - ايرنا - رييس پليس آگاهي استان سمنان از دستگيري يك قاتل فراري تبعه كشور افغانستان كه پسرش را چهار سال پيش به قتل رسانده بود خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان سمنان ، سرهنگ'

داود رسولي فر' افزود: در پي درگيري منجر به جرح در نخستين روز شهريور 1388 در يكي از روستاهاي شهرستان سمنان، پس از بررسي ماموران (ا - ح) 57 ساله تبعه افغانستان با چاقو پسرش (م - ح) را مجروح كرد و متواري شد.

وي اظهار داشت: مضروب پس از چند روز به علت شدت ضربات وارده فوت مي كند و در اين خصوص پرونده قتل تشكيل و با دلايل و مستندات مربوطه به بازپرسي شعبه دوم دادسراي عمومي سمنان ارجاع شد و تصوير و مشخصات قاتل براي رده هاي پليس آگاهي استانها در سراسر كشور ارسال شد.

رسولي فر افزود: پس از بررسي كامل و تحقيقات تخصصي در اين استان، مشخص شد كه قاتل پس از ارتكاب جرم، محل زندگي خود را به مقصد نامعلومي ترك كرده است.

وي با اشاره به ادامه تحقيقات و پيگيري مستمر و خستگي ناپذير ماموران پليس تصريح كرد: خبر مراجعه مجدد قاتل فراري پس از چهار سال به منزلش، سرنخ جديدي بود كه جان دوباره اي به اين پرونده قديمي بخشيد.

اين مسوول انتظامي ادامه داد: تيم ويژه اي از ماموران پليس آگاهي استان سمنان به روستاي محل زندگي قاتل اعرام و در عملياتي غافلگيرانه و ضربتي، قاتل فراري را در منزلش دستگير كردند.

رسولي فر از تحقيقات تكميلي پليس و اعتراف قتل خبر داد و گفت: پدر و پسر مقتولش به مصرف مواد مخدر صنعتي اعتياد داشتند، شروع درگيري و نزاع منجر به قتل پسر پس از مصرف مواد مخدر شده است.

وي تصريح كرد : قاتل فراري در اين مدت در مناطق مختلف كوهستاني و دورافتاده زندگي مي كرد و براي نخستين بار براي اجبار دخترش به ازدواج با يك فردي تبعه افغانستان به منزل مراجعه كرده بود.

رييس پليس آگاهي استان سمنان اعتياد به مواد مخدر را مادر بسياري از جرايم خشن و به ويژه قتل دانست و گفت: پرونده به همراه قاتل براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل و قاتل روانه زندان شد.ك/1

1536/599/608