يزد- ايرنا- نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي گفت: توسعه صنعتي بايد با ملاحظات زيست محيطي همراه باشد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، 'محمد صالح جوكار' در نشست بررسي انتقال كوره هاي آجرپزي به سايت 600 هكتاري فهرج افزود: با گذشت زمان و گستردگي شهر منازل مردم در مجاورت كوره هاي آجر پزي قرار گرفته و در حال حاضر شاهد مشكلات زيست محيطي در برخي از مناطق بويژه حسن آباد مي باشيم.

وي با اشاره به مشكلات صنف فخار اظهار داشت: بايد در بحث انتقال كوره ها به سايت 600 هكتاري فهرج نيازهاي صنف فخار نيز در نظر گرفته شود و از طريق ارائه بسته هاي تشويقي و تسهيلات مناسب اين كار هر چه سريعتر صورت پذيرد.

فرماندار يزد هم گفت: تاكنون جلسات مختلفي با صنف فخار، مردم و موسسه كوثر برگزار شده و تاكنون نتايج خوبي را همراه داشته است.

عزيزالله سيفي تصريح كرد: تاكنون 80 درصد كوره هاي آجرپزي به گاز وصل شده اند ولي متأسفانه با توجه به كاهش دما و افت فشار گاز سوخت برخي از اين واحدها با مشكل مواجه شده كه در اسفند ماه نيز اين مشكل مرتفع مي شود .

وي همچنين خاطرنشان كرد: بعد از هدفمندي يارانه ها و افزايش قيمت حامل هاي انرژي از طرف محدودي از واحدهاي آجرپزي شاهد استفاه سوخت هاي جايگزين بوده ايم كه با متخلفان در اين زمينه نيز برخورد قانوني شده است.

نبوي زاده مدير عامل موسسه كوثر هم رسالت اين موسسه در جهت استفاده بهينه از منابع آب در استان است، گفت: با راه اندازي سايت فهرج با تجهيزات نوين مي توان مقدار قابل ملاحظه اي در مصرف آب صرفه جويي كرد و علاوه بر مشكلات زيست محيطي شهر يزد را نيز مرتفع كرد.ك/2

7546/1968