اصفهان - ايرنا - دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت دام، طيور و دامپزشكي كشور با حضور دهها شركت داخلي و خارجي از ايران و پنج كشور خارجي از 9 تا 12 بهمن ماه جاري در محل نمايشگاههاي بين المللي اصفهان برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، شركت كنندگان در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت دام، طيور و دامپزشكي اصفهان؛ در سه گروه تجهيزات مورد نياز صنايع دامپروري و مكمل هاي خوراكي، دامپزشكي و واكسن هاي دامي، دارو و مكمل هل هاي غذائي و صنايع، فرآوردها و توليدات لبني؛ جديدترين و نوين ترين تجهيزات، صنايع، دستگاهها و خدمات خود را در معرض ديد علاقمندان قرار خواهند داد.

در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت دام، طيور و دامپزشكي كشور؛ انواع مواد خوراكي دام و مكمل هاي غذائي، ماشين آلات و تجهيزات مرتبط با صنعت دام و طيور، دارو هاي دامپزشكي و ضد عفوني كننده ها، مكمل ها و افزودني هاي خوراك دام وطيور، دارو هاي دامپزشكي و ضد عفوني كننده هاي دام، تجهيزات و لوازم مرغداري، تجهيزات و ماشين آلات دامپروري، تجهيزات گرمايشي و سرمايشي مراكز دامداري، خدمات محتلف سازمانها، انجمنها و اتحاديه هاي مرتبط و نشريات و هفته نامه هاي تخصصي دام و طيور ارائه و در معرض ديد علاقمندان قرار خواهد گرفت .

در اين نمايشگاه علاوه بر حضور پر رنگ شركت ها، سازمان ها و نهادهاي توليدي و خدماتي دام و طيور و دامپزشكي استانهاي اصفهان، تهران، البرز، خراسان رضوي، اراك، فارس، همدان، مازندران، يزد، گلستان، قزوين و چهارمحال و بختياري؛ شركت ها و نمايندگاني نيز از كشورهاي انگلستان، ايتاليا، چين تركيه و آلمان حضور دارند.

قرار است در مدت چهار روز برگزاري اين نمايشگاه؛ چهار هيئت تجاري و اقتصادي از كشورهاي منطقه آسياي ميانه و خليج فارس در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي اصفهان حضور يابند و ضمن بازديد از سالن ها و غرفه هاي نمايشگاهي؛ با تجار ، بازرگانان و توليد كنندگان ايراني وارد مذاكره و گفتگو شوند.

برگزاري چهار كارگاه تخصصي و آموزشي، از ديگر برنامه هاي جنبي دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت دام ، طيور و دامپزشكي اصفهان است.

معرفي دستاوردها، ظرفيت ها و توانمنديهاي شركت ها، نهادها و سازمان هاي داخلي، انتقال دانش، تكنولوژي و تجربيات، آشنائي با الگوهاي موفق جهاني در عرصه دام و طيور و فرآوردهاي لبني، فراهم نمودن زمينه هاي لازم براي سرمايه گذاري شركت هاي داخلي و خارجي و كار آفريني و اشتغال پايدار ؛ مهمترين اهداف برگزاري اين نمايشگاه است .

مدير عامل شركت نمايشگاههاي بين المللي اصفهان با اشاره به برگزاري اين نمايشگاه گفت: تاكنون حضور بيش از 110 شركت كننده در اين نمايشگاه قطعي شده است.

'رسول محققيان ' افزود :شركت هائي كه در زمينه هاي تجهيزات و ماشين آلات و همچنين دارو و دامپزشكي فعاليت دارند از دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت دام ، طيور و دامپزشكي اصفهان، استقبال بيشتري نسبت به سالهاي گذشته دارند .

وي اضافه كرد: امروز اهميت صنعت دام و طيور و سهم آن در سبد غذاي خانوار ، سلامت، بهداشت و اقتصاد بر كسي پوشيده نيست و تامين غذا كه بخشي از اهداف صنايع دام و طيور محسوب شده نيز جزو نيازهاي اوليه زيستي به شمار مي رود لذا برگزاري چنين نمايشگاه هائي مي تواند موجب رونق اين صنعت و توسعه آن در كشور شود .

محققيان با بيان اينكه صنعت دام و طيور و فرآوردهاي لبني يكي از پيش نيازهاي استقلال هر كشوري محسوب مي شود، افزود: نياز روز افزون به فرآورده هاي مستقيم و غير مستقيم دام و طيور در صنايع غذايي ، كشاورزي و مصنوعات آن همچون كيف و كفش و البسه؛ موجب توجه خاص و جدي به اين صنعت شده و همزمان با گسترش شهر نشيني، نه تنها از رونق آن كاسته نشده كه مورد اقبال بيشتري نيز قرار گرفته است .

وي اضافه كرد: توليدكنندگان محصولات دام و طيور در حال حاضر ضمن تامين نيازهاي كشور ، سهم قابل توجهي در توليد ناخالص ملي ، ارزش افزوده و ايجاد اشتغال برعهده دارند .

علاقمندان مي توانند از 9 تا 12 بهمن ماه جاري هر روز از ساعت 14 تا 20 از اين نمايشگاه واقع در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي اصفهان بازديد كنند.

اقتصام**1594 ** 1569/ 7132