آبادان - ايرنا - مدير آبفا ماهشهر با اشاره به حادثه سقوط يكدستگاه خودرو سواري به كنال آب جنوب شرق گفت: آب آشاميدني شهرهاي ماهشهر و بندرامام از نظر بهداشتي كاملا سالم و عاري از هرگونه آلودگي است.

' محمدحسين شيراني ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: به دنبال اين حادثه بلافاصله تدابير لازم اتخاذ و با هماهنگي مركز بهداشت شهرستان و تشكيل كشيك شبانه روزي، نمونه برداري ميكروبي و تست كلر باقي مانده بصورت مشترك از آب آشاميدني شهرهاي ماهشهر و بندر امام افزايش يافت.

وي اظهار داشت: براي حصول اطمينان بيشتر از گندزدايي آب اقدام به افزايش كلر زني و پايش لحظه اي و ساعتي ميزان كلر باقي مانده در نقاط مختلف شهر شد.

مدير امور آب و فاضلاب شهرستان ماهشهر افزود: نتايج حاصل نشان داد كه آب آشاميدني ماهشهر و بندر امام از نظر شاخص هاي بهداشتي هيچ مشكلي نداشته و همه پارامترهاي كيفي و كمي آن در حد مجاز و استاندارد است.

وي گفت: آب آشاميدني شهرهاي بندر امام و ماهشهر مانند ساير شهرهاي استان بر اساس استانداردهاي بهداشتي و ملي تحت نظارت و پايش هاي ساعتي، روزانه و ماهانه، كلرسنجي، باكتريولوژي و فيزيكوشيميايي كنترل كيفيت قرار دارد.

شيراني افزود: اين آزمون ها توسط آزمايشگاه هاي معتمد محيط زيست و مركز بهداشت استان نيز كنترل و تاييد مي شوند.

وي از شهروندان خواست در مواجهه با هرگونه مشكلي در خصوص كيفيت و كميت آب شرب مراتب را از طريق سامانه تلفني 122 اطلاع دهند.ك/3

7279/7103