گرگان - ايرنا - شركت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي استان گلستان با هشدار نسبت به بروز سرماي شديد، ازمشتركين خواستند كه با توجه به احتمال يخ زدگي كنتورها و لوله هاي آب شرب واقع در فضاي باز، آنها را با پوششي از موكت، پشم شيشه، گوني و يا ساير الياف مصنوعي محافظت نمايند.

به گزارش ايرنا، رييس اداره روابط عمومي و آموزش همگاني شركت آب و فاضلاب روستايي گلستان روز يكشنبه در گفت وگوي خبري نسبت به يخ زدگي كنتورها و تاسيسات آبي مشتركين روستاهاي استان با توجه به ريزش برف و بروز سرما هشدار داد و گفت: مشتركين با توجه به سرماي شديد هوا به منظور جلوگيري از يخ زدگي تاسيسات آب، اقدام پيشگيرانه انجام دهند.

'ولي اله ساور' با اشاره به اقداماتي كه روستائيان مي نوانند جهت جلوگيري از يخ زدگي كنتورها و تاسيسات آبي انجام دهند، اظهاركرد: عايق بندي به وسيله پشم شيشه، گوني و يا قراردادن كيسه هاي خاك اره در محفظه كنتور و عايق بندي لوله هاي آب درفضاي باز منازل از جمله راهكارهاي جلوگيري از يخ زدگي است.

وي همچنين افزود: در صورت بروز يخ زدگي كنتورها، لوله ها و ديگر تاسيسات آب شرب از ريختن آب جوش و يا استفاده از حرارت مستقيم اجتناب شود.

ساور اضافه كرد: در سال هاي گذشته با آغاز فصل سرما بر اثر يخ زدگي تاسيسات كنتورهاي آب در روستاهاي كوهستاني خسارت مالي زيادي متوجه مشتركين و شركت آب و فاضلاب روستايي استان شده است.

همچنين شركت آب و فاضلاب استان گلستان روز يكشنبه اعلام كرد در زمان بروز يخبندان از مواردي چون 'ريختن آب جوش بر روي كنتور، روشن كردن آتش در حوضچه كنتور' جهت رفع يخ زدگي خود داري شود.

اين شركت در ادامه توصيه كرد كه از بازگذشتن شير آب جهت رفع يخ زدگي كنتور و لوله ها كه باعث هدر رفت آب مي شود نيز خودداري گردد.

استان گلستان واقع در شمال ايران حدود يك ميليون و 800هزار نفر جمعيت دارد كه در 29شهر و افزون بر 900روستا زندگي مي كنند.

ريزش برف و كاهش شديد دما در اين استان طي سه روز اخير باعث بروز يخبندان در معابر عمومي و تعطيلي مدارس شده است.

601