تبريز - ايرنا - مدير عامل آب و فاضلاب شهري آذربايجان شرقي گفت: از ابتداي امسال تاكنون 52 كيلومتر از شبكه آب و فاضلاب اين استان در شهرهاي مختلف اصلاح و ترميم شده است.

رضا پوررجب روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر همين اساس در 9 ماه سالجاري اقدامات وسيعي از جمله اصلاح شبكه در اقطار مختلف انجام aده است.

وي نشت يابي شبكه در تعدادي از شهرهاي استان به طول يكهزار و 74 كيلومتر، نشت يابي انشعابات به تعداد 91 هزار و 800 فقره، نوسازي، بازسازي و استانداردسازي انشعابات، رفع حوادث شبكه توزيع، خطوط انتقال و انشعابات، رفع نشت يك باب مخزن، شناسايي و مريي سازي حوضچه و شيرآلات و بازسازي آنها و تعويض شيرآلات را از ديگر اقدامات آبفاي شهري استان در همين مدت بيان كرد.

پوررجب گفت: بازسازي و اصلاح شبكه هاي آبرساني در كليه شهرهاي استان در راستاي ارايه خدمات بهينه به مردم و كاهش هدررفت آب با برنامه ريزي هاي انجام شده با قوت در حال اجرا بوده و با اصلاح شبكه هاي آب و ساير اقدامات انجام شده هدر رفت آب در استان به كمترين ميزان رسيده است.

وي اضافه كرد: شركت آب و فاضلاب استان در 9 ماه سالجاري تعداد يكهزار و 730 كنتور با عمر بالاي هشت سال، تعداد 305 دستگاه كنتور با خطاي غيرمجاز و تعداد هشت هزار و 423 دستگاه كنتور خراب مشتركين را تعويض كرده است.

7236/587